Konsultantów wypierają chatboty. Polacy mają mieszane uczucia

Co czwarty z nas nie chce mieć kontaktu z chatbotami. Nie wyobrażamy sobie, by na infolinii rozmawiać z nimi o pieniądzach czy zdrowiu. Ale okazuje się, że jest wiele branż, gdzie taka automatyzacja jest dziś wręcz pożądana.

Publikacja: 01.12.2020 01:33

Konsultantów wypierają chatboty. Polacy mają mieszane uczucia

Foto: Adobe Stock

„Proszę czekać” to komunikat, który w większości z nas budzi jak najgorsze skojarzenia. W świecie pędzącym wciąż naprzód oczekiwanie to strata czasu i pieniędzy. Chatbot to rozwiązanie, które eliminuje ten problem – do potrzebnych informacji mamy dzięki niemu dostęp natychmiast. Dlatego 34 proc. z nas wybiera właśnie kontakt z robotem, a nie z człowiekiem – wynika z badań agencji Symetria, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Technologie
Start-up Google’a stworzył inteligentne szyby. Pojazdy będą jak myśliwce
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Technologie
AI zawiodła przy prognozowaniu stanu zdrowia. Zimny prysznic dla szpitali
Technologie
Pomorze z potencjałem dla sektora półprzewodników
Technologie
Europa musi budować swoją niezależność
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Technologie
AI wspiera unijną konkurencyjność
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście