Reklama
Rozwiń
Reklama

Konsultantów wypierają chatboty. Polacy mają mieszane uczucia

Co czwarty z nas nie chce mieć kontaktu z chatbotami. Nie wyobrażamy sobie, by na infolinii rozmawiać z nimi o pieniądzach czy zdrowiu. Ale okazuje się, że jest wiele branż, gdzie taka automatyzacja jest dziś wręcz pożądana.

Publikacja: 01.12.2020 01:33

Konsultantów wypierają chatboty. Polacy mają mieszane uczucia

Foto: Adobe Stock

„Proszę czekać” to komunikat, który w większości z nas budzi jak najgorsze skojarzenia. W świecie pędzącym wciąż naprzód oczekiwanie to strata czasu i pieniędzy. Chatbot to rozwiązanie, które eliminuje ten problem – do potrzebnych informacji mamy dzięki niemu dostęp natychmiast. Dlatego 34 proc. z nas wybiera właśnie kontakt z robotem, a nie z człowiekiem – wynika z badań agencji Symetria, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Technologie
Pisarze w egzystencjalnym kryzysie. Czy AI ich zastąpi?
Technologie
AI zdecydowała, rosyjski gigant zwolni 20 proc. załogi. Tak Putin buduje „imperium”
Technologie
Sprzedaż „zabójców smartfonów” eksplodowała. Ten kraj wychodzi na prowadzenie
Technologie
Elon Musk: praca stanie się hobby, a bieda zniknie. Wystarczy dekada
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Technologie
Sztuczny neuron działa jak ludzki mózg. Przełom, który zmieni robotykę i komputery
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama