Fani legendarnego dzieła Jana Brzechwy zyskają możliwość kupowania tokenów, a te będą swoistym biletem do korzystania z wirtualnego świata Pana Kleksa - aplikacji rozszerzonej rzeczywistości (AR) i metawersum.

Twórcy filmu zapewniają, że tworzą zupełnie nową historię, będącą jedynie luźną adaptacją tego co znamy z książki czy ekranu. Wiadomo, że profesora zagra Tomasz Kot, a główna rola dziecięca przypadnie dziewczynce. Film w reżyserii Macieja Kawulskiego, twórcy takich hitów jak „365 dni” Netfliksa, czy „Jak pokochałam gangstera”, ma być wstępem do uniwersum Akademii. To zbudowane zostanie na blockchainie. Jeszcze w tym miesiącu pojawią się bowiem tokeny Kleks Academy. Udostępnionych zostanie co najmniej 7 tys. NFT. Takie cyfrowe aktywa to nie tylko grafika 3D, którą będzie można się pochwalić w mediach społecznościowych.

- Proponujemy technologię, która jest unikalna na skalę światową, ponieważ wprowadzany innowacyjną koncepcję multi-D NFT, która będzie pozwalała na wielokrotne odkrywanie swojego tokena na nowo - podkreśla Karol Belina-Brzozowski, współzałożyciel Kleks Academy.

Czytaj więcej

Pierwsza gra w kanonie lektur. Okrucieństwa wojny

Token będzie miał formę sześcianu. Ponadto pierwszego dnia od zakupu posiadacze poznają tylko część informacji o swojej kolekcji. To, co kryje się pod każdym symbolem tej wirtualnej kostki do gry, będzie ujawniane podczas cyklicznych wydarzeń. Powstanie też apka AR, która pozwoli wejść w specjalną interakcję z fabułą filmu. – Uczestnicy będą zapraszani do różnych zadań łączących zabawę z kreatywnością. Będą one oparte na historiach postaci z nowej serii filmowej – mówi Belina-Brzozowski.

Akademia Pana Kleksa trafi też do rzeczywistości wirtualnej – świata metaverse. – W metaverse wszyscy członkowie Akademii będą mogli kontynuować zabawę opartą na konkursach i wyzwaniach. Przewidujemy dla nich także możliwość poruszania się po metaversie poza Kleks Academy, co będzie możliwe dzięki połączeniu go z innymi twórczymi projektami – dodaje współzałożyciel Kleks Academy.