Tysiące usług na bazie ChatGPT, ale i nowi rywale. Wielki wyścig AI

OpenAI i długo, długo nic – tak dziś, choć tylko pozornie, wygląda globalny rynek tzw. generatywnej sztucznej inteligencji. Walka o prymat w branży robi się zacięta.

Publikacja: 25.04.2023 11:20

Już 2,5 mln Polaków miesięcznie korzysta z ChatGPT – wynika z badań Wirtualnych Mediów. Średnio boto

Już 2,5 mln Polaków miesięcznie korzysta z ChatGPT – wynika z badań Wirtualnych Mediów. Średnio botowi poświęcamy około 30 minut. Ta technologiczna rewolucja ma jeszcze przyspieszyć

Foto: shutterstock

ChatGPT, choć to powszechnie znany system konwersacyjnej inteligencji, stanowi ledwie kroplę w oceanie projektów AI. Tylko w zeszłym tygodniu uruchomiono ponad tysiąc nowych narzędzi wykorzystujących zaawansowane algorytmy. Nie oznacza to jednak, że technologia od OpenAI ma aż taką konkurencję. Spora część wspomnianych rozwiązań bazuje bowiem na API, czyli tzw. wtyczkach do ChatGPT. To właśnie w ten sposób OpenAI buduje rynkową przewagę, pączkując ze swoją technologią w różnych branżach – od podróży (np. Expedia umożliwia rezerwowanie biletów lotniczych podczas chatu z botem), przez e-commerce (Shopify uruchomił asystenta zakupowego) czy usługi dla biznesu (AutoGPT pozwala zautomatyzować zadania, które są powtarzalne, czasochłonne lub zbyt złożone dla człowieka), nawet po ochronę zdrowia (studenci Stanforda zbudowali HealthGPT, który analizuje dane o kondycji użytkownika, zbierane przez jego iPhone’a).

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Technologie
Właściciel wyszukiwarki zainwestuje w elektrownie atomowe. Pojawił się „pożeracz energii”
Technologie
„Rozmowa" z psem i kotem? Właśnie pada bariera w komunikacji
Technologie
Jest najszybszy na świecie. Może dać Chinom podwodną dominację
Technologie
To największy elektryczny pojazd na świecie. Same baterie ważą 250 ton
Technologie
Rząd chce wyciągnąć z dołka polskie innowacje. Powstała specgrupa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem