Ciekły wodór może odmienić awiację. To był przełomowy lot

Pierwszy pilotowany lot samolotu elektrycznego napędzanego ciekłym wodorem miał właśnie miejsce w Europie, a jednym z pilotów był Polak. Taki napęd mogą mieć w przyszłości maszyny transoceaniczne i hipersoniczne.

Publikacja: 10.09.2023 19:07

H2Fly ma 1500 km zasięgu. Na bazie jego rozwiązań mają niebawem latać większe samoloty

H2Fly ma 1500 km zasięgu. Na bazie jego rozwiązań mają niebawem latać większe samoloty

Foto: mat. pras.

Samolot H2FLY, który wystartował z lotniska w słoweńskim Mariborze, może latać na trasach o długości 1500 km. Pierwszy lot wykonali Niemiec Johannes Anton Garbino i Polak Paweł Adamczuk.

H2FLY to niemiecka firma należąca do amerykańskiego start-upu Joby Aviation, który współpracuje ze słoweńskim producentem samolotów Pipistrel i francuskim dostawcą gazów przemysłowych Air Liquide. Samoloty wodorowe to nie tylko znacznie cichsza praca. Wodór jest uznawany za najbardziej ekologiczne paliwo, gdyż produktem ubocznym spalania jest woda.

Pozostało 81% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Technologie
W Chinach bot wyda wyrok? Rewolucja w sądach już się zaczęła
Technologie
Sztuczne słońce naładuje auta elektryczne i zniszczy raka. Fuzja jądrowa to rewolucja
Technologie
Armia USA zasili broń zdalnie i z daleka. To odmieni działania wojenne
Technologie
Chiny penetrują rowy oceaniczne. Dlaczego wysyłają tam batyskafy?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Technologie
Maszyny zastąpią ludzi w armii USA. Bullfrog jest szybki i bezwzględny