Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 20.10.2025 17:54 Publikacja: 26.09.2023 07:04
Era prywatnych łodzi podwodnych właśnie rusza – na eksplorację głębin z początku stać będzie najbogatszych
Foto: fot: mat. pras.
Nie jest to może jeszcze pojazd dla każdego, bo kosztuje ok. 1 mln dol., ale to krok w stronę upowszechnienia podwodnej żeglugi. Za innowacyjnym przedsięwzięciem stoi holenderska firma U-Boat Worx – jej łódź może zejść na głębokość 100 metrów i rozwijać prędkość ok. 6 km/h.
To urządzenie do eksploracji akwenów charakteryzuje niewielki rozmiar i znikoma waga (ledwie 2,5 tony). Maszyna ma 1,5 m wysokości, bez kłopotu zmieszczą się w niej na fotelach dwie osoby załogi. Pojazd sterowany nie jest za pośrednictwem kierownicy czy wolantu, lecz kontrolera wyglądającego niczym tzw. pad do gier wideo. Elektryczny silnik łodzi podwodnej zapewnia na jednym ładowaniu pływanie przez osiem godzin.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Samsung szykuje premierę urządzenia stworzonego we współpracy z Google i z jego AI. To nie tylko cios wymierzony...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
AI wkracza do medycyny z bezprecedensowymi możliwościami. Nowe systemy, takie jak DOLPHIN i HPV-DeepSeek, potraf...
Sztuczna inteligencja przyczynia się do „najbardziej destrukcyjnego wyścigu zbrojeń w historii ludzkości” – ostr...
Naukowcy z amerykańskiego Uniwersytetu Auburn stworzyli nowy rodzaj materiału, w którym elektrony mogą swobodnie...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
ChatGPT-5, najnowsza wersja chatbota od OpenAI, generuje bardziej szkodliwe odpowiedzi niż poprzedni model, twie...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas