Aż 97 proc. firm uważa, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy potrzeba wdrożenia technologii opartych na sztucznej inteligencji (AI) w tych podmiotach mocno wzrosła. Ale tylko kilkanaście procent jest gotowych na takie wdrożenie – wynika z danych Cisco. W Polsce ten odsetek jest jeszcze niższy.
Firmy są świadome, że ścigają się z czasem. Na świecie ponad 60 proc., a w Polsce niemal połowa ocenia, że ma maksymalnie rok na wdrożenie strategii AI, w przeciwnym razie odczują negatywny wpływ na wyniki biznesowe.
Praktyka pokazuje, że narzędzia oparte na AI mogą zwiększyć efektywność biznesu i konkurencyjność na globalnym rynku praktycznie w każdej branży. Szczególnie duży potencjał tkwi w segmencie IT. Firmy dostarczające oprogramowanie i aplikacje potwierdzają, że algorytmy oparte na AI stały się już nieodłączną częścią oferowanych przez nie rozwiązań.
Sztuczna inteligencja zdominuje firmy
Wojciech Ozimek, wiceprezes spółki technologicznej One2tribe, wskazuje, że modeli AI używano w jego w firmie wcześniej, ale wprowadzanie ChatGPT na rynek spowodowało znaczne przyspieszenie ich wykorzystania.
Czytaj więcej
Zmiany w zarządzie OpenAI, wyrzucenie i powrót dyrektora generalnego Sama Altmana, przyćmiły fakt, iż ChatGPT obchodzi swoją rocznicę. Tylko czy użytkownicy tej technologii mają co świętować? AI ma spory problem, ale i szanse rozwojowe.