ChatGPT coraz popularniejszy w Polsce. Kto korzysta z AI, a kto na tym zarabia?

Mija rok od debiutu narzędzia, które sprawiło, że o sztucznej inteligencji zrobiło się głośno. Część polskich przedsiębiorstw już wdrożyła ją do swojego biznesu. Pozostałe mają takie plany.

Publikacja: 30.11.2023 03:58

Narzędzia oparte na AI mogą zwiększyć efektywność biznesu i konkurencyjność na globalnym rynku prakt

Narzędzia oparte na AI mogą zwiększyć efektywność biznesu i konkurencyjność na globalnym rynku praktycznie w każdej branży. Szczególnie duży potencjał tkwi w segmencie IT

Foto: AdobeStock

Aż 97 proc. firm uważa, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy potrzeba wdrożenia technologii opartych na sztucznej inteligencji (AI) w tych podmiotach mocno wzrosła. Ale tylko kilkanaście procent jest gotowych na takie wdrożenie – wynika z danych Cisco. W Polsce ten odsetek jest jeszcze niższy.

Firmy są świadome, że ścigają się z czasem. Na świecie ponad 60 proc., a w Polsce niemal połowa ocenia, że ma maksymalnie rok na wdrożenie strategii AI, w przeciwnym razie odczują negatywny wpływ na wyniki biznesowe.

Pozostało 89% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Technologie
Chiny penetrują rowy oceaniczne. Dlaczego wysyłają tam batyskafy?
Technologie
Maszyny zastąpią ludzi w armii USA. Bullfrog jest szybki i bezwzględny
Technologie
AI Google'a życzyła ludziom śmierci. Internauci w szoku
Technologie
„Proces przekształcania robotów w ludzi”. Chiny rzuciły wyzwanie USA i Muskowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Technologie
Ten myśliwiec szóstej generacji ma atakować z kosmosu. Chiny rzucają wyzwanie w USA