ChatGPT coraz popularniejszy w Polsce. Kto korzysta z AI, a kto na tym zarabia?

Mija rok od debiutu narzędzia, które sprawiło, że o sztucznej inteligencji zrobiło się głośno. Część polskich przedsiębiorstw już wdrożyła ją do swojego biznesu. Pozostałe mają takie plany.

Publikacja: 30.11.2023 03:58

Narzędzia oparte na AI mogą zwiększyć efektywność biznesu i konkurencyjność na globalnym rynku prakt

Narzędzia oparte na AI mogą zwiększyć efektywność biznesu i konkurencyjność na globalnym rynku praktycznie w każdej branży. Szczególnie duży potencjał tkwi w segmencie IT

Foto: AdobeStock

Aż 97 proc. firm uważa, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy potrzeba wdrożenia technologii opartych na sztucznej inteligencji (AI) w tych podmiotach mocno wzrosła. Ale tylko kilkanaście procent jest gotowych na takie wdrożenie – wynika z danych Cisco. W Polsce ten odsetek jest jeszcze niższy.

Firmy są świadome, że ścigają się z czasem. Na świecie ponad 60 proc., a w Polsce niemal połowa ocenia, że ma maksymalnie rok na wdrożenie strategii AI, w przeciwnym razie odczują negatywny wpływ na wyniki biznesowe.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Technologie
Właściciel wyszukiwarki zainwestuje w elektrownie atomowe. Pojawił się „pożeracz energii”
Technologie
„Rozmowa" z psem i kotem? Właśnie pada bariera w komunikacji
Technologie
Jest najszybszy na świecie. Może dać Chinom podwodną dominację
Technologie
To największy elektryczny pojazd na świecie. Same baterie ważą 250 ton
Technologie
Rząd chce wyciągnąć z dołka polskie innowacje. Powstała specgrupa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem