ChatGPT coraz popularniejszy w Polsce. Kto korzysta z AI, a kto na tym zarabia?

Mija rok od debiutu narzędzia, które sprawiło, że o sztucznej inteligencji zrobiło się głośno. Część polskich przedsiębiorstw już wdrożyła ją do swojego biznesu. Pozostałe mają takie plany.

Publikacja: 30.11.2023 03:58

Narzędzia oparte na AI mogą zwiększyć efektywność biznesu i konkurencyjność na globalnym rynku prakt

Narzędzia oparte na AI mogą zwiększyć efektywność biznesu i konkurencyjność na globalnym rynku praktycznie w każdej branży. Szczególnie duży potencjał tkwi w segmencie IT

Foto: AdobeStock

Aż 97 proc. firm uważa, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy potrzeba wdrożenia technologii opartych na sztucznej inteligencji (AI) w tych podmiotach mocno wzrosła. Ale tylko kilkanaście procent jest gotowych na takie wdrożenie – wynika z danych Cisco. W Polsce ten odsetek jest jeszcze niższy.

Firmy są świadome, że ścigają się z czasem. Na świecie ponad 60 proc., a w Polsce niemal połowa ocenia, że ma maksymalnie rok na wdrożenie strategii AI, w przeciwnym razie odczują negatywny wpływ na wyniki biznesowe.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Technologie
Naukowcy stworzyli skórę o niezwykłych właściwościach. Przełom w medycynie i robotyce
Technologie
Humanoidy blisko „momentu deepseek”. Zaciera się różnica z ludźmi
Technologie
„Urzędnicy DeepSeek” zatrudniani w miastach. Co z pracownikami administracji?
Technologie
Robot wymieni pieluchę. Brakuje ludzi, więc humanoidy pomogą
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Technologie
W godzinę w dowolne miejsce świata. Sukces testów rewolucyjnego silnika