ChatGPT coraz popularniejszy w Polsce. Kto korzysta z AI, a kto na tym zarabia?

Mija rok od debiutu narzędzia, które sprawiło, że o sztucznej inteligencji zrobiło się głośno. Część polskich przedsiębiorstw już wdrożyła ją do swojego biznesu. Pozostałe mają takie plany.

Publikacja: 30.11.2023 03:58

Narzędzia oparte na AI mogą zwiększyć efektywność biznesu i konkurencyjność na globalnym rynku prakt

Narzędzia oparte na AI mogą zwiększyć efektywność biznesu i konkurencyjność na globalnym rynku praktycznie w każdej branży. Szczególnie duży potencjał tkwi w segmencie IT

Foto: AdobeStock

Aż 97 proc. firm uważa, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy potrzeba wdrożenia technologii opartych na sztucznej inteligencji (AI) w tych podmiotach mocno wzrosła. Ale tylko kilkanaście procent jest gotowych na takie wdrożenie – wynika z danych Cisco. W Polsce ten odsetek jest jeszcze niższy.

Firmy są świadome, że ścigają się z czasem. Na świecie ponad 60 proc., a w Polsce niemal połowa ocenia, że ma maksymalnie rok na wdrożenie strategii AI, w przeciwnym razie odczują negatywny wpływ na wyniki biznesowe.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Technologie
Po które boty AI sięgamy najczęściej? „Król” jest jeden, ale trwa walka o podium
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Technologie
Nowe organiczne ogniwa słoneczne odpowiedzią na kosmiczne zagrożenie
Technologie
Kamizelka kuloodporna nie do przebicia? Powstał najbardziej wytrzymały materiał
Technologie
Chcą przywrócić do życia dodo i mamuty. Firma osiągnęła astronomiczną wartość
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Technologie
Chińska firma stworzyła imponującego robota. Ma wiele wspólnego z „Rodziną Addamsów”
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego