Aktualizacja: 10.05.2025 11:07 Publikacja: 09.05.2024 07:55
Popyt na pracowników z branży kreatywnej stopniał. Po części to konsekwencja sytuacji rynkowej, związanej z redukcją budżetów marketingowych, ale przyłożyła się też do tego popularność AI
Foto: AdobeStock
Copywriterzy, specjaliści od SEO czy twórcy treści to prawdopodobnie jedne z pierwszych w naszym kraju ofiar boomu na technologie wykorzystujące inteligentne algorytmy. Z najnowszych analiz portalu pracy Rocketjobs.pl wynika, iż coraz mniej firm poszukuje kandydatów na takie stanowiska. Nie powinno to jednak dziwić, bo – wedle badań Cpl Poland – około 80 proc. pracowników obawia się, że to właśnie branża copywriterska jest tą najbardziej zagrożoną przez AI.
Dynamiczny rozwój generatywnej sztucznej inteligencji może doprowadzić świat do energetycznego kryzysu. Wykorzys...
Zrozumienie „języka” zwierząt od wieków było jednym z marzeń ludzkości. Dzięki rozwojowi sztucznej inteligencji...
Chiny ostro wzięły się za urzeczywistnianie wizji dominacji na morzach i oceanach, a krokiem w tym kierunku ma b...
Elektryczne samochody nikogo już nie dziwią, pojawiają się pierwsze elektryczne samoloty, ale wielki statek pasa...
To, co dotąd było kulą u nogi rozwoju innowacji w Polsce, ma stać się świetnie działającym trybikiem – taki jest...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas