Koniec dominacji Google? Twórca ChatGPT wprowadza wyjątkową wyszukiwarkę z AI

OpenAI wkracza na terytorium od dawna zdominowane przez Google, uruchamiając SearchGPT, wyszukiwarkę opartą na sztucznej inteligencji, zapewniającą dostęp do informacji z Internetu w czasie rzeczywistym.

Aktualizacja: 29.07.2024 13:20 Publikacja: 26.07.2024 11:42

OpenAI informuje, że uruchomiło zapisy na nowe narzędzie, które znajduje się obecnie w fazie prototy

OpenAI informuje, że uruchomiło zapisy na nowe narzędzie, które znajduje się obecnie w fazie prototypu i jest testowane na małej grupie użytkowników i wydawców

Foto: AdobeStock

Ogłoszone zamiary OpenAI czynią giganta sztucznej inteligencji także konkurentem swojego największego sponsora finansowego — Microsoftu, który oferuje wyszukiwarkę Bing. Uderzają też w Perplexity, skoncentrowanego na wyszukiwaniu chatbota AI wspieranego przez Amazona i Nvidię. W efekcie doniesień o planach OpenAI akcje spółki-matki Google, Alphabet, spadły w czwartek o 3 proc.

Testy SearchGPT i integracja z ChatGPT

OpenAI informuje, że uruchomiło zapisy na nowe narzędzie, które znajduje się obecnie w fazie prototypu i jest testowane na małej grupie użytkowników i wydawców. Firma planuje w przyszłości zintegrować najlepsze funkcje narzędzia wyszukiwania z ChatGPT.

Czytaj więcej

Twórca ChatGPT tworzy super wyszukiwarkę. To będzie wojna z Google

- Narzędzia wyszukiwania oparte na sztucznej inteligencji firm OpenAI i Perplexity wywierają presję na Google, aby był lepszy w swojej własnej grze – powiedział Kingsley Crane, analityk Canaccord Genuity, cytowany przez agencję Reuters.

Według statystyk przeprowadzonych przez Statcounter, Google dominuje na rynku wyszukiwarek z 91,1 proc. udziałem w czerwcu.

Co potrafi SearchGPT

W odpowiedzi na zapytania użytkowników SearchGPT będzie dostarczać podsumowane wyniki wyszukiwania wraz z linkami źródłowymi - poinformowało OpenAI w poście na blogu. Użytkownicy będą mogli także zadawać pytania uzupełniające i otrzymywać odpowiedzi kontekstowe.

Firma udostępni wydawcom narzędzia umożliwiające zarządzanie sposobem wyświetlania ich treści w wynikach SearchGPT. Współpracować z OpenAI będzie na tym polu News Corp i The Atlantic, który jest partnerem wydawniczym SearchGPT.

Czytaj więcej

To już wojna na wyszukiwarki i przeglądarki. Microsoft „zaszywa” w nich ChatGPT

SearchGPT sygnalizuje bliższą współpracę między wydawcami a OpenAI w następstwie umów licencyjnych na treści z ważnymi firmami medialnymi, takimi jak Associated Press, News Corp i Axel Springer. - Nowi dostawcy wyszukiwarek wykorzystujących sztuczną inteligencję mogą sami stawić czoła wyzwaniom, a Perplexity już stoi przed toczącymi się działaniami prawnymi ze strony wydawców takich jak Wired i Forbes oraz Condé Nast – powiedział Crane.

Główne wyszukiwarki próbują zintegrować ze swoim produktem sztuczną inteligencję od czasu uruchomienia ChatGPT w listopadzie 2022 r. Np. Firma Microsoft zaadoptowała technologię OpenAI w swojej wyszukiwarce Bing. Google nie odpowiedział na zapytanie Reutersa dotyczące potencjalnego wpływu SearchGPT na jego działalność.

Ogłoszone zamiary OpenAI czynią giganta sztucznej inteligencji także konkurentem swojego największego sponsora finansowego — Microsoftu, który oferuje wyszukiwarkę Bing. Uderzają też w Perplexity, skoncentrowanego na wyszukiwaniu chatbota AI wspieranego przez Amazona i Nvidię. W efekcie doniesień o planach OpenAI akcje spółki-matki Google, Alphabet, spadły w czwartek o 3 proc.

Testy SearchGPT i integracja z ChatGPT

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Technologie
Skóra staje się przezroczysta i widać wszystko. Przełomowy sposób wykrywania chorób
Technologie
Ukraińcy znaleźli zaskakujący sposób na rosyjskie drony. Bardzo skuteczny
Technologie
To ma być „internet zwierząt”. Tysiące zostaną zachipowane
Technologie
Połączyli AI z tradycyjną chińską medycyną. Niezwykła skuteczność badania
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Technologie
Powstało okno idealne. Samo się odmraża i pozyskuje prąd z deszczu
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki