To już wojna na wyszukiwarki i przeglądarki. Microsoft „zaszywa” w nich ChatGPT

Wyszukiwarka Bing i przeglądarka Edge zyskają nowe możliwości dzięki sztucznej inteligencji, która zostanie z nimi zintegrowana. Microsoft rozpoczął zmagania z Google i Baidu.

Publikacja: 08.02.2023 09:30

To już wojna na wyszukiwarki i przeglądarki. Microsoft „zaszywa” w nich ChatGPT

Foto: Microsoft

Sukces konwersacyjnej sztucznej inteligencji od OpenAI, firmy wspieranej strumieniem miliardów dolarów od Microsoftu, jest niepodważalny. Świadczą o tym statystyki. Po dwóch miesiącach otwartych testów tej technologii bot ma już 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Na taką bazę klientów np. Instagram musiał czekać 2,5 roku, a TikTok – dziewięć miesięcy.

Dynamiczny rozwój ChatGPT zaniepokoił gigantów technologicznych, którzy szybko zdecydowali się na ogłoszenie własnych, konkurencyjnych chatbotów tego typu (Google uruchamia bota Bard AI, zaś chiński Baidu – sztuczną inteligencję Ernie). Ale Microsoft nie zamierza oglądać się na rywali i już wziął się za wdrażanie algorytmów od OpenAI w swoich produktach, rzucając tym samym wyzwanie wyszukiwarce Google i przeglądarce Chrome. Te usługi od Google będą musiały zmierzyć się z nową funkcjonalnością wyszukiwarki Bing i przeglądarki Edge, w które Satya Nadella „zaszywa” ChatGPT.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja dla każdego. Google ujawnia projekt Bard, rywala ChatGPT

Prezes Microsoftu ma ambicję odzyskania pozycji lidera na rynkach technologii konsumenckich. Reuters podaje, że producent Windowsa liczy, iż każdy zdobyty 1 proc. rynku pozwoli firmie wygenerować dodatkowe 2 mld dol. przychodów z reklam w wyszukiwarkach. Bot wdrożony w Bing ma być narzędziem m.in. do streszczania stron internetowych, przeprowadzania syntezy różnych wyszukiwanych źródeł, pisania e-maili i tłumaczenia.

- Ta technologia zmieni prawie każdą kategorię oprogramowania - powiedział Nadella podczas briefingu w siedzibie firmy w Redmond w stanie Waszyngton.

Dziś do Microsoftu należy 1/10 zdominowanego przez Google rynku wyszukiwarek. Nowy Bing ma trafić na rynek w ciągu najbliższych miesięcy. Wówczas spodziewany jest dynamiczny wzrost udziałów rynkowych giganta z Redmond.

Sukces konwersacyjnej sztucznej inteligencji od OpenAI, firmy wspieranej strumieniem miliardów dolarów od Microsoftu, jest niepodważalny. Świadczą o tym statystyki. Po dwóch miesiącach otwartych testów tej technologii bot ma już 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Na taką bazę klientów np. Instagram musiał czekać 2,5 roku, a TikTok – dziewięć miesięcy.

Dynamiczny rozwój ChatGPT zaniepokoił gigantów technologicznych, którzy szybko zdecydowali się na ogłoszenie własnych, konkurencyjnych chatbotów tego typu (Google uruchamia bota Bard AI, zaś chiński Baidu – sztuczną inteligencję Ernie). Ale Microsoft nie zamierza oglądać się na rywali i już wziął się za wdrażanie algorytmów od OpenAI w swoich produktach, rzucając tym samym wyzwanie wyszukiwarce Google i przeglądarce Chrome. Te usługi od Google będą musiały zmierzyć się z nową funkcjonalnością wyszukiwarki Bing i przeglądarki Edge, w które Satya Nadella „zaszywa” ChatGPT.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Technologie
Sztuczna inteligencja przeorze firmy. Wiemy, kto może się bać
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Technologie
Smartfon będzie ładowany raz na miesiąc i trwalszy. Rewolucja w bateriach
Technologie
Neuralink Elona Muska pozwany. Pracownica zaatakowana przez małpę w czasie testów
Technologie
Zaskakujące zmiany w amerykańskich więzieniach. To będzie „wirtualna odsiadka”
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Technologie
Supermoc dla wszystkich. Rewolucyjne rozwiązanie da niezwykłą siłę i szybkość
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży