Reklama

To już wojna na wyszukiwarki i przeglądarki. Microsoft „zaszywa” w nich ChatGPT

Wyszukiwarka Bing i przeglądarka Edge zyskają nowe możliwości dzięki sztucznej inteligencji, która zostanie z nimi zintegrowana. Microsoft rozpoczął zmagania z Google i Baidu.

Publikacja: 08.02.2023 09:30

To już wojna na wyszukiwarki i przeglądarki. Microsoft „zaszywa” w nich ChatGPT

Foto: Microsoft

Sukces konwersacyjnej sztucznej inteligencji od OpenAI, firmy wspieranej strumieniem miliardów dolarów od Microsoftu, jest niepodważalny. Świadczą o tym statystyki. Po dwóch miesiącach otwartych testów tej technologii bot ma już 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Na taką bazę klientów np. Instagram musiał czekać 2,5 roku, a TikTok – dziewięć miesięcy.

Dynamiczny rozwój ChatGPT zaniepokoił gigantów technologicznych, którzy szybko zdecydowali się na ogłoszenie własnych, konkurencyjnych chatbotów tego typu (Google uruchamia bota Bard AI, zaś chiński Baidu – sztuczną inteligencję Ernie). Ale Microsoft nie zamierza oglądać się na rywali i już wziął się za wdrażanie algorytmów od OpenAI w swoich produktach, rzucając tym samym wyzwanie wyszukiwarce Google i przeglądarce Chrome. Te usługi od Google będą musiały zmierzyć się z nową funkcjonalnością wyszukiwarki Bing i przeglądarki Edge, w które Satya Nadella „zaszywa” ChatGPT.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Technologie
Przełom w medycynie. Kwanty i superkomputery przyspieszą odkrycia o dekady
Technologie
AI doomerzy ostrzegają: Sztuczna inteligencja nas zniszczy. I podają datę
Technologie
Poważny incydent z chatbotem AI od Elona Muska. „Katastrofa prywatności"
Technologie
„Sowa” dostarczy paczkę. Tak wyglądają drony przyszłości z AI
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Technologie
Szef działu AI w Microsoft alarmuje: Ludzkość nie jest na to gotowa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama