Sukces konwersacyjnej sztucznej inteligencji od OpenAI, firmy wspieranej strumieniem miliardów dolarów od Microsoftu, jest niepodważalny. Świadczą o tym statystyki. Po dwóch miesiącach otwartych testów tej technologii bot ma już 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Na taką bazę klientów np. Instagram musiał czekać 2,5 roku, a TikTok – dziewięć miesięcy.
Dynamiczny rozwój ChatGPT zaniepokoił gigantów technologicznych, którzy szybko zdecydowali się na ogłoszenie własnych, konkurencyjnych chatbotów tego typu (Google uruchamia bota Bard AI, zaś chiński Baidu – sztuczną inteligencję Ernie). Ale Microsoft nie zamierza oglądać się na rywali i już wziął się za wdrażanie algorytmów od OpenAI w swoich produktach, rzucając tym samym wyzwanie wyszukiwarce Google i przeglądarce Chrome. Te usługi od Google będą musiały zmierzyć się z nową funkcjonalnością wyszukiwarki Bing i przeglądarki Edge, w które Satya Nadella „zaszywa” ChatGPT.