Reklama
Rozwiń

To już wojna na wyszukiwarki i przeglądarki. Microsoft „zaszywa” w nich ChatGPT

Wyszukiwarka Bing i przeglądarka Edge zyskają nowe możliwości dzięki sztucznej inteligencji, która zostanie z nimi zintegrowana. Microsoft rozpoczął zmagania z Google i Baidu.

Publikacja: 08.02.2023 09:30

To już wojna na wyszukiwarki i przeglądarki. Microsoft „zaszywa” w nich ChatGPT

Foto: Microsoft

Sukces konwersacyjnej sztucznej inteligencji od OpenAI, firmy wspieranej strumieniem miliardów dolarów od Microsoftu, jest niepodważalny. Świadczą o tym statystyki. Po dwóch miesiącach otwartych testów tej technologii bot ma już 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Na taką bazę klientów np. Instagram musiał czekać 2,5 roku, a TikTok – dziewięć miesięcy.

Dynamiczny rozwój ChatGPT zaniepokoił gigantów technologicznych, którzy szybko zdecydowali się na ogłoszenie własnych, konkurencyjnych chatbotów tego typu (Google uruchamia bota Bard AI, zaś chiński Baidu – sztuczną inteligencję Ernie). Ale Microsoft nie zamierza oglądać się na rywali i już wziął się za wdrażanie algorytmów od OpenAI w swoich produktach, rzucając tym samym wyzwanie wyszukiwarce Google i przeglądarce Chrome. Te usługi od Google będą musiały zmierzyć się z nową funkcjonalnością wyszukiwarki Bing i przeglądarki Edge, w które Satya Nadella „zaszywa” ChatGPT.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Technologie
Te technologie zdominują 2025 rok. Roboty i AI zaczną masowo zastępować ludzi
Technologie
Jakie technologie zdominują rok 2025? Spytaliśmy ekspertów
Technologie
Drony przejmują dostawy kurierskie. Chiny rozpoczynają światową ekspansję
Technologie
Akumulatory będą wreszcie tanie i z łatwo dostępnego materiału. Przełomowy wynalazek
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Technologie
Humanoidy wejdą do domów w 2025 roku. Ten sprząta, ale potrafi też prać i zrobić kawę
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku