To już wojna na wyszukiwarki i przeglądarki. Microsoft „zaszywa” w nich ChatGPT

Wyszukiwarka Bing i przeglądarka Edge zyskają nowe możliwości dzięki sztucznej inteligencji, która zostanie z nimi zintegrowana. Microsoft rozpoczął zmagania z Google i Baidu.

Publikacja: 08.02.2023 09:30

To już wojna na wyszukiwarki i przeglądarki. Microsoft „zaszywa” w nich ChatGPT

Foto: Microsoft

Sukces konwersacyjnej sztucznej inteligencji od OpenAI, firmy wspieranej strumieniem miliardów dolarów od Microsoftu, jest niepodważalny. Świadczą o tym statystyki. Po dwóch miesiącach otwartych testów tej technologii bot ma już 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Na taką bazę klientów np. Instagram musiał czekać 2,5 roku, a TikTok – dziewięć miesięcy.

Dynamiczny rozwój ChatGPT zaniepokoił gigantów technologicznych, którzy szybko zdecydowali się na ogłoszenie własnych, konkurencyjnych chatbotów tego typu (Google uruchamia bota Bard AI, zaś chiński Baidu – sztuczną inteligencję Ernie). Ale Microsoft nie zamierza oglądać się na rywali i już wziął się za wdrażanie algorytmów od OpenAI w swoich produktach, rzucając tym samym wyzwanie wyszukiwarce Google i przeglądarce Chrome. Te usługi od Google będą musiały zmierzyć się z nową funkcjonalnością wyszukiwarki Bing i przeglądarki Edge, w które Satya Nadella „zaszywa” ChatGPT.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja dla każdego. Google ujawnia projekt Bard, rywala ChatGPT

Prezes Microsoftu ma ambicję odzyskania pozycji lidera na rynkach technologii konsumenckich. Reuters podaje, że producent Windowsa liczy, iż każdy zdobyty 1 proc. rynku pozwoli firmie wygenerować dodatkowe 2 mld dol. przychodów z reklam w wyszukiwarkach. Bot wdrożony w Bing ma być narzędziem m.in. do streszczania stron internetowych, przeprowadzania syntezy różnych wyszukiwanych źródeł, pisania e-maili i tłumaczenia.

- Ta technologia zmieni prawie każdą kategorię oprogramowania - powiedział Nadella podczas briefingu w siedzibie firmy w Redmond w stanie Waszyngton.

Dziś do Microsoftu należy 1/10 zdominowanego przez Google rynku wyszukiwarek. Nowy Bing ma trafić na rynek w ciągu najbliższych miesięcy. Wówczas spodziewany jest dynamiczny wzrost udziałów rynkowych giganta z Redmond.

Sukces konwersacyjnej sztucznej inteligencji od OpenAI, firmy wspieranej strumieniem miliardów dolarów od Microsoftu, jest niepodważalny. Świadczą o tym statystyki. Po dwóch miesiącach otwartych testów tej technologii bot ma już 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Na taką bazę klientów np. Instagram musiał czekać 2,5 roku, a TikTok – dziewięć miesięcy.

Dynamiczny rozwój ChatGPT zaniepokoił gigantów technologicznych, którzy szybko zdecydowali się na ogłoszenie własnych, konkurencyjnych chatbotów tego typu (Google uruchamia bota Bard AI, zaś chiński Baidu – sztuczną inteligencję Ernie). Ale Microsoft nie zamierza oglądać się na rywali i już wziął się za wdrażanie algorytmów od OpenAI w swoich produktach, rzucając tym samym wyzwanie wyszukiwarce Google i przeglądarce Chrome. Te usługi od Google będą musiały zmierzyć się z nową funkcjonalnością wyszukiwarki Bing i przeglądarki Edge, w które Satya Nadella „zaszywa” ChatGPT.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Technologie
Wielki skok umiejętności ChatGPT. Będzie teraz słyszał, widział i mówił
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Technologie
Nowojorska policja sięga po „robocopa”. Ma patrolować kluczowe miejsce w mieście
Technologie
Polskie działo neutronowe. Niezwykły wynalazek zneutralizuje zagrożenie Bałtyku
Technologie
Te roboty są jak ludzie i będą pracować. Powstaje pierwsza fabryka humanoidów
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Technologie
Ten preparat umożliwi długie misje kosmiczne. Rozwiązano największy problem
Technologie
Szybkie gojenie i lek na raka. Naukowcy patrzą na zwierzęcych mistrzów regeneracji