Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 13.08.2024 08:07 Publikacja: 12.08.2024 09:52
Lotniczy giganci i instytucje jak NASA pracują nad projektami pasażerskich samolotów naddzwiekowych. Na zdjęciu X-59, który w tym roku NASA wyśle w pierwszy lot testowy
Foto: NASA/materiały prasowe
Rozwiązanie proponowane przez zespół chińskich naukowców polega na umieszczeniu specjalnych dziur w skrzydłach, które otwierają się dopiero, gdy samolot przekracza prędkość dźwięku. Wtedy to powstaje fala dźwiękowa, tworzona przez maszynę, która m.in. doprowadza do pękania szyb na ziemi. Była to jedna z przeszkód uniemożliwiających powrót pasażerskich samolotów naddźwiękowych, które zapoczątkował słynny Concorde. Naukowcy z Northwestern Polytechnical University w Chinach właśnie znaleźli niezwykły sposób na ograniczenie skutków tych zjawisk — donosi Interesting Engineering, powołując się na chińskie czasopismo lotnicze „Acta Aerodynamica Sinica”.
Polska firma wypuszcza model językowy, który ma zrównać szanse mniejszych przedsiębiorstw oraz korporacji z potę...
Śmiercionośny grzyb, który przebył drogę z grobowca faraona do laboratorium w Pensylwanii, może stać się bronią...
Bombowce stealth B-2 Spirit Sił Powietrznych USA, które wzięły udział w atakach na irańskie obiekty nuklearne, t...
AI może nie tylko pozbawić nas pracy, ale i całkowicie nas zastąpić – ostrzega Geoffrey Hinton, noblista i pioni...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Sam Altman, szef OpenAI, przewiduje, że dzięki rozwojowi AI i spadającym kosztom tej technologii, przyszła dekad...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas