Aktualizacja: 13.08.2024 08:07 Publikacja: 12.08.2024 09:52
Lotniczy giganci i instytucje jak NASA pracują nad projektami pasażerskich samolotów naddzwiekowych. Na zdjęciu X-59, który w tym roku NASA wyśle w pierwszy lot testowy
Foto: NASA/materiały prasowe
Rozwiązanie proponowane przez zespół chińskich naukowców polega na umieszczeniu specjalnych dziur w skrzydłach, które otwierają się dopiero, gdy samolot przekracza prędkość dźwięku. Wtedy to powstaje fala dźwiękowa, tworzona przez maszynę, która m.in. doprowadza do pękania szyb na ziemi. Była to jedna z przeszkód uniemożliwiających powrót pasażerskich samolotów naddźwiękowych, które zapoczątkował słynny Concorde. Naukowcy z Northwestern Polytechnical University w Chinach właśnie znaleźli niezwykły sposób na ograniczenie skutków tych zjawisk — donosi Interesting Engineering, powołując się na chińskie czasopismo lotnicze „Acta Aerodynamica Sinica”.
Amerykański superkomputer przeliczył bardzo szybko dane odnośnie zachowania reaktora jądrowego z kwantową dokład...
Sławosz Uznański-Wiśniewski został kolejnym Polakiem w historii, który poleciał w kosmos. 47 lat temu swój lot o...
Jednym z najmocniej zyskujących w ciągu ostatnich godzin „hasłem” wyszukiwanym w sieci w Polsce jest Gemini CLI....
Start rakiety Falcon 9 od rana przykuwał uwagę Polaków. W sieci ten temat zdominował ostatnie godziny. O co Pola...
Polska firma wypuszcza model językowy, który ma zrównać szanse mniejszych przedsiębiorstw oraz korporacji z potę...
Śmiercionośny grzyb, który przebył drogę z grobowca faraona do laboratorium w Pensylwanii, może stać się bronią...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas