Materiał Partnerski
W ostatnich latach cyfryzacja stała się kluczowym kierunkiem rozwoju sektora finansowego. Coraz więcej banków inwestuje w nowoczesne technologie, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów oraz dostosować się do dynamicznie zmieniającego rynku. Mobilne aplikacje, bankowość online oraz zautomatyzowane procesy stają się standardem, a Polacy coraz chętniej korzystają z tych rozwiązań, ceniąc sobie ich wygodę oraz dostępność.
„Technologie, procesy cyfrowe i aplikacje znacząco wpływają na sposób, w jaki korzystamy z usług bankowych. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym, klienci banków zyskują znacznie większą niezależność i mogą zarządzać swoimi finansami w sposób bardziej elastyczny i wygodny. Obecnie, ponad 19 milionów Polaków regularnie korzysta z aplikacji bankowych, co stanowi wyraźny znak, że digitalizacja sektora bankowego stoi na wysokim poziomie” – mówi Marek Sołtysiak, dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta w Volkswagen Bank (oferującego usługi bankowe w ramach Volkswagen Financial Services).
Klient cyfrowy a tradycyjny
„Istnieją różne stopnie adaptacji do cyfryzacji i różne potrzeby tradycyjnej obsługi bankowej. Przykładowo klienci firmowi bardzo chętnie składają wnioski online, lecz umowy wolą podpisywać fizycznie. Młodzi ludzie są naturalnie bardziej przystosowani do wszelkich operacji mobilnych, ale ich obecność w bankach również zależy od potrzeb, które na tym etapie nie wymagają tej obecności za dużo”.
O tym, jaki wpływ ma rozwój bankowości mobilnej na życie codzienne, opowiada Marek Sołtysiak z Volkswagen Bank w rozmowie z Agnieszką Mosór w programie Diginomia.
Materiał Partnerski