MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z PZU

PZU jest partnerem w dwóch programach akceleracyjnych, których operatorami są Huge Thing i StartSmart CEE. Do prowadzonych w trzecim kwartale tego roku naborów do obu programów zgłosiło się łącznie około 1000 start-upów, z czego w 229 zgłoszeniach PZU został wskazany jako preferowany odbiorca technologii. Z tego grona ubezpieczyciel wybrał trzy start-upy, z którymi rozpoczyna kilkumiesięczny program akceleracji. Jego celem będzie przetestowanie technologii w PZU.

Wielka trójka PZU

Pierwszym z wybranych przez PZU startupów jest RIFFSEC (akcelerator Huge Thing), który dostarcza działom cyberbezpieczeństwa dane o wyciekach danych, monitoringu darknetu, Telegrama czy informacje o planowanych atakach phishingowych. Zespół posiada doświadczenie w obszarze cyber threat intelligence, czyli stałym monitorowaniu, wykrywaniu, analizowaniu i reagowaniu na cyberzagrożenia.

Drugim podmiotem jest simpl.rent (akcelerator Huge Thing) działający na styku fintech, insurtech i proptech. Oferuje innowacyjne rozwiązania dla poprawy standardów na rynku najmu mieszkań. Jednym z najnowszych rozwiązań jest autorska technologia Sherpa – uniwersalna platforma dystrybucji ubezpieczeń online.

Z kolei Muffintech (akcelerator StartSmart CEE) to start-up skupiony na rozwiązaniach konwersacyjnej sztucznej inteligencji (czyli takiej, z którą można porozmawiać), wyróżniający się koncentracją na branży ubezpieczeniowej. Jego duży model językowy (LLM) jest specjalnie przeszkolony pod kątem ubezpieczeń, dzięki czemu lepiej radzi sobie z przepełnioną fachowym słownictwem dokumentacją.

– Te trzy start-upy to kolejne młode firmy technologiczne, z którymi nawiązujemy współpracę. Mamy jasno zdefiniowane wyzwania, na jakie chcemy odpowiadać, wdrażając innowacje, i model, w którym efektywnie to robimy. W ramach prowadzonego przez nas programu PZU Ready For Startups wspólnie ze start-upami dopracowujemy innowacyjne rozwiązania w realiach biznesowych. Dzięki temu wdrażamy rozwiązania dopasowane do naszych potrzeb i usprawniające nasze działania, a start- upy mogą udoskonalić swoje produkty lub usługi tak, by lepiej odpowiadały oczekiwaniom rynku i klientów. Na końcu zyskują przede wszystkim właśnie klienci, którym możemy zaoferować nowe, przyjazne rozwiązania, udoskonaloną ofertę i sprawniejszą obsługę – mówi Elżbieta Häuser-Schöneich, członek zarządu PZU SA.

PZU Ready for Startups – kilkadziesiąt wdrożonych innowacji

Współpraca PZU z młodymi firmami technologicznymi przy wdrażaniu innowacji odbywa się w ramach programu PZU Ready for Startups. Ubezpieczyciel współpracuje zarówno z polskimi, jak i zagranicznymi partnerami. Współpraca ta zaowocowała powstaniem wielu ciekawych i nowoczesnych produktów, jak np. PZU iFlota – platformy do zarządzania efektywnością floty komunikacyjnej, narzędziem do analizy UX na stronie internetowej PZU, które przekłada emocje internautów na dane liczbowe, czy też rozwiązaniem wykorzystującym AI do obsługi szkód komunikacyjnych.

– Szukamy start-upów we wszystkich obszarach działalności PZU. Mamy cztery podstawowe obszary poszukiwania innowacji. W ramach pierwszego obszaru jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwiązaniami wykorzystującymi sztuczną inteligencję i zaawansowaną analitykę do lepszego zarządzania biznesem. Drugi obszar to szeroko pojęta digitalizacja i automatyzacja procesów, w tym tych związanych z obsługą szkód i świadczeń, wsparciem sprzedawców, obsługą posprzedażową i wykrywaniem nadużyć. W ramach trzeciego obszaru – nowych interakcji z klientem – szukamy technologii wspierających prewencję ubezpieczeniową wśród klientów indywidualnych i korporacyjnych oraz nieszablonowych metod budowania relacji z klientem. Zależy nam również na rozwiązaniach do zastosowania w ekosystemach: zdrowotnym, kierowcy i sieci naprawczej, a także usługach wartości dodanej (VAS) dla naszych klientów – tłumaczy Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji w PZU.

Za organizację programu odpowiada Laboratorium Innowacji PZU, którego rolą jest testowanie i wdrażanie rozwiązań opracowanych przez młode firmy technologiczne. Podczas sześciu lat działania przeanalizowało ono ponad 6 tys. potencjalnych innowacji, z których ostatecznie przetestowało ponad 70 rozwiązań i wdrożyło ponad 40 z nich. Wprowadzane innowacje służą zarówno usprawnianiu wewnętrznych procesów, jak i konsekwentnemu poprawianiu doświadczeń klientów.

Praca Laboratorium Innowacji została doceniona na świecie. W tym roku PZU otrzymał za nią prestiżowy tytuł Celent Model Insurer w kategorii Innovation Execution. Nagrody Celent Model Insurer są przyznawane za najlepsze praktyki dotyczące wykorzystania technologii w branży ubezpieczeniowej.

Więcej informacji na temat oferty PZU dla start-upów można znaleźć na www.pzu.pl/innowacje.

MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z PZU