AT&T to operator telekomunikacyjny i dostawca Internetu. DirecTV jest z kolei największym operatorem satelitarnej telewizji płatnej w USA i Ameryce Południowej: łącznie ma już prawie 38 mln abonentów (z czego ponad 20 mln w USA).

Według źródeł agencji Bloomberg, do dopięcia transakcji brakuje już tylko nieco ponad tygodnia. Strony tego nie komentują, choć o ich potencjalnym mariażu na rynku słychać już od dawna. Teraz wydaje się ona tym bardziej sensowna. Oficjalnie wiadomo już bowiem, że na amerykańskim rynku na dopięcie czeka inne ogromne przejęcie: Comcast za 45 mld dol. przejmuje bowiem sieć kablową Time Warner Cable. Comcast, telekomunikacyjno-telewizyjny gigant – ma 22 mln amerykańskich klientów swoich usług wideo, telefonicznych oraz dostępu do Internetu, a także firmę telewizyjną NBCUniversal, która właśnie nabyła za zawrotną kwotę 7,65 mld dol. kupił prawa do pokazywania w USA relacji z olimpiady aż do 2032 roku. Time Warner Cable ma w USA 15 mln klientów płatnej telewizji.

Przychody DirecTV w 2013 roku sięgały 31,7 mld dol., o 6,8 proc. więcej niż rok wcześniej, zysk operacyjny: 5,15 mld dol. (wzrost r/r o 1,3 proc.), a wynik netto: 2,88 mld dol. (-3,1 proc. r/r). Przychody AT&T w 2013 wynosiły natomiast 128,8 mld dol., o niecałe 2 proc. więcej niż przed rokiem, zysk operacyjny: 30,5 mld dol. (ponad dwukrotnie więcej niż w 2012 r.), a wynik netto: 18,55 mld dol. (to ponad dwuipółkrotnie więcej niż rok wcześniej).

Przychody Time Warner Cable w 2013 roku wyniosły 22,1 mld dol. o 3 proc. więcej niż rok wcześniej, zysk operacyjny wynosił 4,6 mld dol., o 3 proc. więcej niż rok wcześniej, a zysk netto wyniósł 1,95 mld dol., o 9,5 proc. mniej niż przed rokiem. Przychody Comcastu w 2013 roku wynosiły 64,66 mld dol., o 33, proc. więcej niż w 2012 r., a wynik operacyjny: 13,56 mld dol., o 11,4 proc. więcej niż przed rokiem.

>