Sferia obsługuje 10 tys. abonentów telefonii stacjonarnej

– Popularność usług telefonii stacjonarnej w Polsce maleje z roku na rok, na co wskazują raporty rynkowe UKE i GUS, niemniej wciąż jest to rozwiązanie posiadające atuty i atrakcyjne dla wielu klientów – poinformowała w odpowiedzi na pytania rpkom.pl Anna Miller-Pytlak, prezes Sferii, operatora, który wyrósł z usług telefonii stacjonarnej na sieci radiowej.

– Sferia obsługuje obecnie ok. 10 tys. abonentów  aktywnie korzystających z telefonu z numerem stacjonarnym (ok. 15 tys. numerów). Jeszcze w styczniu 2010 r. było to 46 tys. abonentów (ok. 93 tys. numerów). Jak widać spadek jest olbrzymi – powiedziała Miller-Pytlak pytana o statystyki dla usług stacjonarnych telekomu.

– Konkurencja na rynku telefonii stacjonarnej jest nieco inna niż np. w telefonii komórkowej.W omawianym przypadku większość operatorów na tym rynku oferuje usługi w oparciu o infrastrukturę kablową, której częsty brak ogranicza dostępność ofert, z kolei operatorzy mobilni bądź wygaszają oferty z numerem stacjonarnym lub aktualizują je w bardzo dużych odstępach czasu. Niemniej konkurencja cenowa jest ważnym elementem rywalizacji na rynku telefonii stacjonarnej, a jej efektem są oferty co najmniej konkurencyjne wobec telefonii mobilnej – uważa Miller-Pytlak.

W kwietniu 2014 r. Sferia rozpoczęła świadczenie usług w oparciu o model MVNO, co pozwoliło poszerzyć wachlarz usług o usługi mobilne i o transmisję danych w telefonie oraz objąć zasięgiem całą Polskę. – Dzięki tej zmianie w ofercie pojawiły się także nowoczesne i popularne modele telefonów komórkowych, które mogą realizować zarówno połączenia z numerów stacjonarnych jak i mobilnych. Dzięki temu stworzyliśmy usługę telefonii Nomadyczno-Komórkowej, gdzie w ramach jednej umowy i przy wykorzystaniu jednej karty SIM, abonent ma możliwość komunikowania się za pomocą dwóch numerów telefonicznych – jednym z puli stacjonarnej, drugim z puli komórkowej, zależnie od swoich potrzeb – mówi prezes Sferii, nie ujawniając jednak całkowitej liczby klientów operatora.

– Działalność Sferii podlega ogromnym i znanym wszystkim ograniczeniom administracyjnym, których inni operatorzy nie napotykali. To miało ogromny wpływ na nasz udział w rynku. Niemniej liczba abonentów usług mobilnych, świadczonych przez Sferię na platformie MVNO we współpracy z CenterNetem powoli rośnie, przy czym usługą wiodącą w tym modelu jest telefonia Nomadyczno-Komórkowa, wykorzystywana głównie do komunikowania się za pomocą numeru Nomadycznego (z puli stacjonarnej). Można sądzić, że dzieje się tak za sprawą przyzwyczajeń naszych dotychczasowych abonentów usługi stacjonarnej w wariancie nomadycznym, migrujących z technologii CDMA do platformy MVNO. Abonenci ci stanowią zdecydowanie największą grupę obecną na nowej platformie mobilnej Sferii – informuje Miller-Pytlak.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Cristiano Ronaldo zostanie cyberpunkiem

Fani gier wideo żyją teraz najnowszą produkcją CD Projektu. Ale inne studia próbują walczyć ...

Projekty IT w niestabilnych czasach wymagają elastyczności

Sztywne ramy projektu są dziś w zmiennym środowisku biznesowym i technologicznym trudne do określenia, ...

W tym roku hakerzy zastosują nowe chwyty. Pomaga im AI

Liczba ataków rośnie i są bardziej wyrafinowane. Cyberprzestępcy uderzają za pośrednictwem poczty e-mail, SMS-ów ...

System weryfikacji twarzy ma odciąć młodzież od pornografii

Australijski rząd proponuje wykorzystanie technologii skanowania twarzy przy weryfikacji wieku internautów korzystających z serwisów ...

Miał być wielki sukces w grach, a jest widmo kryzysu

Po falstarcie „Cyberpunka”, gorszym od oczekiwań giełdowym debiucie Huuuge i kłopotach Techlandu polska branża ...

Tożsamość pewna jak w banku. Banki wprowadzają mojeID

PKO BP i ING Bank Śląski jako pierwsze udostępniły usługę mojeID służącą do potwierdzania ...