Międzynarodowy serwis streamingowy Spotify, który w tym tygodniu zadebiutował w Polsce, podobnie jak konkurencja, planuje współpracę z telekomami

Platformy streamingowe zarabiające na wpływach z reklam emitowanych przy piosenkach oraz z wpływów od subskrybentów  posiłkują się także współpracą z operatorami telekomunikacyjnymi. Deezer współpracuje z Orange, WiMP z Playem, Muzo.pl z Polkomtelem, branża swata więc Spotify z T-Mobilem, z którym ten sam serwis ma już partnerstwo w Niemczech.

– Praktycznie w każdym kraju mamy już partnerstwo z którymś z operatorów telekomunikacyjnych  –  w Szwecji z Telią, w Niemczech z T-Mobile, w Szwajcarii z Orange, w Holandii z KPN, w Wielkiej Brytanii z Virgin. Nie mamy na razie żadnych informacji do przekazania na temat takiej współpracy w Polsce, ale  to potencjalny kierunek naszego rozwoju – mówi Przemysław Pluta, szef Spotify na Europę Środkowo-Wschodnią.

Międzynarodowe firmy w końcu zauważyły Polskę, bo rynek cyfrowej muzyki zaczął tu rosnąć. Piotr Kabaj, prezes EMI Music Polska, oszacował nidawno,że w 2012 roku cyfrowa muzyka była w Polsce warta już 44 mln zł (przy 24 mln zł rok wcześniej), PricewaterhouseCoopers szacuje, że w tym roku jej wartość sięgnie 17 mln dol.

– Z szacunków, jakie znamy, wynika, że polski rynek cyfrowej muzyki wart jest dziś ok. 81 mln euro, czyli ok. 320 mln zł, z czego ok. 10 proc. pochodzi już z muzyki cyfrowej (to dane IFPI, International Federation of the Phonographic Industry – red.) – podaje Przemysław Pluta.