Mobilne aplikacje płatnicze mają lepsze perspektywy niż NFC

NFC to dobra technologia, ale nie rozwiązuje problemów, jakie mają sprzedawcy i klienci. Dlatego nigdzie na świecie nie zdobyła masowej popularności. I choć o płatnościach zbliżeniowych jest głośno w mediach, to mobilne aplikacje płatnicze mogą się pochwalić dziś większymi sukcesami – przekonuje Damien Perillaut, szef PayPala na Europę Środkowo-Wschodnią

Publikacja: 18.02.2013 07:00

Mobilne aplikacje płatnicze mają lepsze perspektywy niż NFC

Foto: ROL

Obecnie  już kilkanaście procent ruchu w internecie generowane jest przez urządzenia mobilne. A są kraje, takie jak Indie, gdzie w internecie do surfowania w sieci częściej używają smartfonów i tabletów niż komputerów.  Wynika to z prostego faktu, że na te ostanie wielu mieszkańców Indii po prostu nie stać. W przypadku smarfonów skala tego problemu jest znacznie mniejsza.

– To powoduje, że coraz częściej do zakupów w sieci wykorzystuje się właśnie smartfony i tablety,  a co za tym idzie skokowo rośnie wartość  płatności mobilnych. A liderem są właśnie kraje azjatyckie – mówi Damien Perillaut.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama