Reklama

Prawie 40 mln zł kary dla sieci komórkowej Plus

W sumie 39,4 mln zł kary nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Polkomtel, operatora sieci Plus z grupy Cyfrowy Polsat za bezprawnie pobierane opłaty za dziewięć automatycznie aktywowanych usług. Telekom nie zgadza się z decyzją i zamierza odwołać się do sądu.

Publikacja: 30.05.2019 11:52

Prawie 40 mln zł kary dla sieci komórkowej Plus

Foto: Fotorzepa/Krzysztof Skłodowski

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował dziś, że wydał decyzję wobec spółki Polkomtel, operatora sieci Plus. Stwierdził w niej, że Polkomtel stosował dziewięć praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Chodzi o dziewięć usług dodatkowych (tzw. VAS – value added services), w tym m.in. tzw. „czasoumilacz”, czyli odtwarzanie muzyki zamiast sygnału oczekiwania na połączenie.

Telekom włączał je abonentowi automatycznie przy podpisaniu umowy, a ich koszt stanowił dodatkową opłatę, nie mieszczącą się w abonamencie. Przez pierwszy miesiąc lub dwa były one bezpłatne, a potem konsument musiał albo z nich zrezygnować, albo uiszczać dodatkowe opłaty. W zależności od usługi było to od 2 do nawet 20 zł miesięcznie, a często operator aktywował jednej osobie kilka usług – opisuje urząd.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama