IMM: operatorzy przeznaczyli na reklamę w 2018 r. 1,1 mld zł

1,1 mld zł warte były (nie uwzględniając rabatów) świadczenia reklamowe w trzech podstawowych mediach, zakupione operatorzy telekomunikacyjni w 2018 roku – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

Suma ta stanowi 10 proc. wszystkich wydatków branż monitorowanych przez IMM.

Jej gros (80 proc.) operatorzy przeznaczyli na zakup czasu antenowego telewizji. Około 18 proc. budżetów popłynęło do radia, a około 1-2 proc. do prasy.

Najwięcej na reklamę w ujęciu przed rabatami wydała sieć komórkowa Plus, należąca do Grupy Cyfrowy Polsat. Płatną promocja kosztować miała ten telekom ponad 319 mln zł, a siostrzany brand – 106 mln zł.

Dla porównania wartość świadczeń zakupionych przez Orange to ponad 229 mln zł, T-Mobile 204 mln zł, a przez Play 161 mln zł.

Mogą Ci się również spodobać

Google karze aktywistów strajkowych

Dwie aktywistki, pracownice Google’a twierdzą, że zostały zdegradowane, a następnie przyjęte, ale już na ...

Dzieci przyklejone do smartfona

Światowa Organizacja Zdrowia chce uznać uzależnienie od gier za chorobę. Sami producenci zaczynają wprowadzać ...

Twoja twarz brzmi znajomo, czyli blisko totalnej inwigilacji

Chiński system rozpoznawania twarzy okazał się tak skuteczny, że władze zdecydowały się na kontrolowanie ...

Algorytmy stają się rasistami i seksistami

Systemy oparte na sztucznej inteligencji są szybsze, dokładniejsze i bardziej wydajne, ale niestety nie ...

Kiedy aktor umiera, zastępuje go sztuczna inteligencja

Co mają zrobić twórcy popularnego serialu, kiedy nagle zabraknie aktora w jednej z głównych ...

Gigant stworzył maskę na baterie. Ułatwi oddychanie w czasie pandemii

Koreański koncern LG ogłosił wprowadzenie nowej kategorii produktów – to maski ułatwiające oddychanie. Zasilana ...