Plus z Vodafone, T-Mobile z Mojio, czyli telekomy i producenci aut zbliżają się

Publikacja: 07.01.2019 15:14

Polkomtel, operator sieci Plus poinformował dziś o nowej usłudze, którą wprowadza w kooperacji z brytyjską Grupą Vodafone (telekom był niegdyś akcjonariuszem sieci Plus).

Chodzi o usługę „Internet w samochodzie”, w ramach której po zakupie specjalnych pakietów internetowych można w samochodzie korzystać z Internetu z wykorzystaniem Wi-Fi pojazdu.

Jak informują partnerzy, usługa jest obecnie dostępna w wybranych modelach samochodów Mercedes-Benz oraz Ford, a wkrótce będzie rozszerzona także o kolejne marki motoryzacyjne.

Wbudowana w samochodzie karta SIM i moduł łączności bezprzewodowej sprawiają, że używać można internetu LTE w Polsce i krajach partnerskich Europy.

Aby skorzystać z usługi należy podłączyć swoje urządzenie mobilne do samochodowego Wi-Fi zgodnie z instrukcją producenta samochodu i założyć konto na dedykowanym usłudze portalu, gdzie można kupować pakiety danych oraz kontrolować ich zużycie – wyjaśnia operator. Konieczna jest również weryfikacja tożsamości klienta i rejestracja w punktach obsługi klienta.

Usługa nie jest przy tym przypisana do danego samochodu, lecz połączona z kontem klienta.

Na próbę klient otrzymuje jednorazowy, bezpłatny pakiet danych. Po jego wykorzystaniu może wybierać spośród trzech pakietów:

* Na dzień: 3 GB na 24 godz. za 9 zł

* Miesięczny: 10 GB na 28 dni za 29 zł

Roczny: 100 GB na rok (365 dni) za 279 zł

Usługa „Internet w samochodzie” działa bez dodatkowych opłat roamingowych w większości krajów europejskich: Albania, Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Islandia, Irlandia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Turcja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

Usługa Plusa i Vodafone to już kolejny na naszym rynku przykład zbliżenia operatorów i branży auto-moto. W grudniu ub.r. T-Mobile Polska we współpracy z firmą Mojio z Kanady, wprowadził usługę Smart Car, czyli produkt pozwalający m.in. na monitorowanie w czasie rzeczywistym parametrów pojazdu, kontroli jego lokalizacji i tempa poruszania się.

Jest to rozwiązanie składające się z aplikacji mobilnej T‑Mobile Tracker oraz dedykowanego urządzenia wyposażonego w kartę Micro SIM, podłączanego do gniazdka OBD-II (On Board Diagnostics, posiadają go wszystkie samochody wyprodukowane po 2001 r.).

Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Partnera
Play: lider telekomunikacji, który nie zwalnia tempa
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?