O zmianę sposobu prezentacji ofert w przekazie reklamowym zaapelował prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów do 10 największych operatorów telekomunikacyjnych w kraju. UOKiK uważa, że powszechna praktyka prezentacji cen z uwzględnieniem rabatów (np. za zgody marketingowe lub zakup kolejnej usługi) wprowadza konsumentów w błąd.
UOKiK skierował pismo w powyższej sprawie do firm: Cyfrowy Polsat, ITI Neovision, Multimedia Polska, Netia, Orange, P4, Polkomtel, T-Mobile, UPC i Vectry.
Zaapelował, aby firmy zmieniły sposób prezentowania cen w materiałach reklamowych, na stronach internetowych lub w rozmowach sprzedażowych i dał im czas na dostosowanie się do zaleceń do końca grudnia br..
Jeśli tego nie zrobią grozi wszczęciem postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
Według urzędu, materiały reklamowe operatorów powinny przede wszystkim prezentować podstawową cenę usługi, a przy zawieraniu umowy firmy powinny także informować konsumentów, że nieudzielenie określonych zgód lub ich wycofanie będzie się wiązało z wyższymi opłatami.