Komisja Etyki Reklamy: kampania Play z hasłem „5G Ready” wprowadzała w błąd

Rada Reklamy opublikowała uchwałę Komisji Etyki Reklamy, która 2 października orzekła, że kampania sieci Play, w której pojawia się hasło „5G Ready” wprowadzała w błąd odbiorców.

„Rada Reklamy, w składzie: 1) Beata Ptaszyńska-Jedynak – przewodnicząca, 2) Marta Macke – członek, 3) Wojciech Piwocki – członek, na posiedzeniu w dniu 2 października 2019 roku, po rozpatrzeniu skarg (…)  złożonych, na podstawie pkt. 7 Regulaminu Rozpatrywania Skarg, przez konsumentów (…) przeciwko reklamie telewizyjnej i reklamie internetowej P4 (…) postanawia: – uznać, że oceniane reklamy naruszają normy art. 2 ust. 1, art. 8 i art. 10 ust. 1 a Kodeksu Etyki Reklamy” – czytamy w uchwale.

W czasie posiedzenia skargi przedstawiał i popierał arbiter-referent. Wniósł o uznanie reklam za niezgodne z Kodeksem Etyki Reklamy w takich punktach jak:  art. 2 ust. 1 przewidujący, że „działania objęte postanowieniami Kodeksu będą wykonywane z należytą starannością, zgodnie z dobrymi obyczajami, prowadzone w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji”, art. 8 mówiący, że reklama nie może nadużywać zaufania odbiorcy, ani wykorzystywać jego braku doświadczenia lub wiedzy oraz art. 10, zgodnie z którym reklamy nie mogą wprowadzać w błąd.

„Arbiter, poinformował również, o wydanej na temat przedmiotowych reklam opinii eksperta dr inż. Marka Średniawy, w której stwierdzono, m.in. iż oceniane reklamy zawierające oznaczenie 5G READY mogą wprowadzać w błąd osoby nie posiadające technicznej wiedzy” – czytamy w treści uchwały.

KER zaznaczyła, że przedstawiciele Play nie uczestniczyli w posiedzeniu. Telekom miał natomiast wyrazić zgodę na procedowanie skarg w trybie przewidzianym dla sygnatariuszy KER i złożyć pisemną odpowiedź na skargi, opatrując ją klauzulą o tajemnicy przedsiębiorstwa. Play chciał także, aby uchwała nie była publikowana, ale nie przychylono się do jego prośby.

Biuro prasowe Playa nie komentuje sprawy. Jak się dowiedzieliśmy, operator stoi na stanowisku, że nie brał udział w postępowaniu przed KER. Z tego też względu nie odwołał się od decyzji Komisji (miał na to 10 dni od doręczenia).

Kampania „5G Ready” wzbudziła kontrowersje wśród konkurentów Playa. T-Mobile Polska wniósł pozew sądowy, aby zakazano Playowi stosowania tego hasła.

Mogą Ci się również spodobać

Facebook nie żałuje na bezpieczeństwo Zuckerberga

Społecznościowy gigant podwoił kwotę wydaną na bezpieczeństwo dyrektora generalnego Marka Zuckerberga w 2018 roku ...

Przełom w bateriach. Teraz w kółko możesz gadać i jeździć

Nowa powłoka dla baterii litowo-metalowych stworzona przez zespół naukowców z Uniwersytetu Stanforda może wpłynąć ...

Apple ma wielki apetyt na 5G

Producent iPhone’ów szykuje się do akwizycji w segmencie modemów 5G. W ten sposób uniezależni ...

Chińczycy chcą gonić Amerykę w sztucznej inteligencji

Krytykowany mocno przez Waszyngton i rozpychający się na rynku smartfonów koncern Huawei stawia teraz ...

Chiny postawiły internetowy Wielki Mur. Ameryka bezsilna

Amerykańscy cyfrowi giganci są od dawna blokowani w Państwie Środka. Pekin może teraz uszczelnić ...

Megakablem przez Arktykę

Projekt Arctic Connect rosyjskiego operatora komórkowego MegaFon i fińskiej firmy Cinia kosztować ma ok. ...