Aktualizacja: 27.01.2025 00:08 Publikacja: 13.07.2020 20:07
Foto: materiały prasowe
Jak koronawirus wpłynął na działalność operatorów telekomunikacyjnych?
Fundamentem istnienia Playa jest tworzenie możliwości działania naszym klientom i pracownikom. W dniu, w którym polskie władze podjęły decyzję o ograniczeniu przemieszczania się z powodu pandemii, postanowiliśmy powołać zespół dyrektorów ds. ciągłości biznesowej. W ten sposób, umożliwiliśmy w ciągu trzech dni przejście na pracę zdalną 95 proc. naszych pracowników. Jednocześnie w rekordowo krótkim czasie zidentyfikowaliśmy wyzwania i wdrożyliśmy długą listę inicjatyw wspierających klientów. Udowodniliśmy, że potrafimy działać sprawnie i dostosowywać się do okoliczności. Po wprowadzeniu nakazu zamknięcia punktów obsługi w centrach handlowych dzięki wolontariatowi naszych pracowników otworzyliśmy 40 interwencyjnych punktów wsparcia klientów. Sprawność organizacyjna pozwoliła nam na przywrócenie funkcjonowania placówek już po 48 godzinach od ponownego otwarcia centrów handlowych. Równie sprawnie przeprowadziliśmy operację stworzenia 800 stanowisk contact center, przenosząc je do modelu pracy zdalnej. Nasze zespoły podjęły liczne inicjatywy wspierające seniorów, studentów, nauczycieli, małe firmy, pracowników służby zdrowia i szpitali. Nagrywaliśmy filmy wyjaśniające osobom starszym, jak wykonać wideorozmowę, zebraliśmy i rozdystrybuowaliśmy laptopy dla uczniów i nauczycieli w potrzebie. Kryzys wyzwolił wiele kreatywności i energii „playersów”.
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2023 roku. Tylko jeden duży telekom miał dodatni wynik.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług internetu światłowodowego i telewizji. Widać to nie tylko przez pryzmat oferty, ale również infrastruktury. Firma buduje sieć stacjonarną w całej Polsce, w każdym kwartale przyłączając do niej kolejne dziesiątki tysięcy gospodarstw domowych. Od lat rośnie też liczba nadajników operatora. Wszystko dlatego, że zapotrzebowanie na szybki internet i zużycie danych w domu i poza domem rośnie w niespotykanym tempie.
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektorem budowlanym wyzwania związane z potrzebą zapewnienia zasięgu mobilnego internetu w różnych obiektach.
Federalna Komisja Łączności otrzymała prośbę o zgodę na wystrzelenie kolejnych Starlinków. Jeżeli wniosek zostanie pozytywnie rozpatrzony, na orbitę okołoziemską może wkrótce trafić nawet do 30 tys. kolejnych satelitów. Swoje zastrzeżenia zgłaszają naukowcy.
Mała Księgowość to program, który na rynku działa już od ponad dwudziestu lat. W tym czasie nie tylko zdążyliśmy przekonać do siebie tysiące przedsiębiorców i księgowych, ale i zapracowaliśmy na ich lojalność. Wielu z nich jest z nami od początku.
Czy operatorzy sieci komórkowych będą mogli wieszać nadajniki na masztach powstających w ramach budowy dwóch systemów łączności kolejowej? Ministerstwo Cyfryzacji prowadzi rozmowy PKP PLK.
System Compliance wymaga zintegrowanego podejścia, obejmującego monitorowanie zmian regulacyjnych, analizę ryzyk związanych z działalnością firmy oraz wprowadzanie mechanizmów kontrolnych i audytowych.
9 mln gospodarstw domowych może docelowo skorzystać ze światłowodowego internetu Orange. Podobny zasięg ma szybki internet od kilka razy mniejszej Netii. T-Mobile – niegdyś czysto komórkowa sieć – mówi o 10 mln. Co się dzieje?
Zgoda na konsolidację rynku telekomunikacyjnego w UE mogłaby oznaczać dla rynku polskiego wzrost cen przy wątpliwym wpływie na jakość dostępnej infrastruktury – pisze ekspert Polskiego Instytut Ekonomicznego. Nowy raport PIE opisujemy jako pierwsi.
Nowelizacja ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa to tarcza przed cyberatakami czy niebezpieczne narzędzie wykluczenia? Gdzie leży granica między mitem a faktem?
Szef BBN minister Jacek Siewiera odwiedził państwa nordyckie oraz bałtyckie, aby namawiać do wzmocnienia bezpieczeństwa NATO oraz UE nad Bałtykiem.
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2023 roku. Tylko jeden duży telekom miał dodatni wynik.
Incydenty takie jak uszkodzenia światłowodów są analizowane w kontekście potencjalnych działań hybrydowych – mówi Zbigniew Muszyński, dyrektor Rządowego Centrum Bezpieczeństwa.
W listopadzie weszły w życie przepisy nowego Prawa Komunikacji Elektronicznej, których zadaniem jest ochrona konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych. Czy nowe przepisy ograniczą telefony od agentów nieruchomości?
Mobilne Centrum Ekspozycji Huawei po raz trzeci wyruszyło w trasę po Polsce. Po Warszawie, Jachrance i Krakowie, już 16 maja pojawi się przy Katowickim Spodku. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „Digital & Green, Accelerate Industrial Intelligence”. W swoim mobilnym centrum technologicznym, Huawei prezentuje najnowocześniejsze rozwiązania m.in. dla dużych przedsiębiorstw, administracji publicznej, opieki zdrowotnej, edukacji, dostawców usług internetowych i handlu detalicznego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas