Jak wynika z badania „5G Made in Poland” zrealizowanego przez SW Research na zlecenie koncernu Ericsson, co szósta osoba oczekuje dostępu do sieci 5G maksymalnie w ciągu miesiąca od momentu uruchomienia usługi. – Konsumenci z dużymi oczekiwaniami podchodzą do wprowadzenia łączności 5G. W Polsce technologia 5G jest już dostępna, ale konieczne jest przydzielenie odpowiednich pasm i częstotliwości – mówi Marcin Sugak, ekspert firmy Ericsson.

CZYTAJ TAKŻE: Pandemię spowodowały sieci 5G? Wielu w to wierzy

Według badania najważniejszym czynnikiem dla konsumentów przy wprowadzeniu sieci piątej generacji jest zwiększona przepustowość łącza, czyli szybszy internet – deklaruje to 28 proc. badanych Polaków. W nieznacznie mniejszym stopniu, istotne dla respondentów okazuje się również bezpieczeństwo danych (19 proc.) oraz lepszy zasięg łączności mobilnej (16 proc.).

Bardzo dobre perspektywy rozwoju 5G podkreśla inny raport firmy – Ericsson ConsumerLab. Wynika z niego, że operatorzy usług telekomunikacyjnych na świecie mogą wygenerować do 2030 r. łączny przychód w wysokości do 131 mld dol. z samych tylko dodatkowych usług cyfrowych. Około 40 proc. przypadłoby na wydatki konsumentów na usługi wideo, rzeczywistość rozszerzoną (AR), wirtualną (VR) i gry w chmurze za pośrednictwem sieci 5G.