Reklama

Cisco Pulse będzie indeksować rozmowy głosowe i wideo

Producent sprzętu zaprezentował dziś Collaboration Platform 2010, nowe portfolio produktów komunikacyjnych dla klientów biznesowych.W ofercie znalazło się m.in. rozwiązanie indeksujące i tagujące zawartość połączeń audio i wideo.

Publikacja: 09.11.2009 11:17

Wśród standardowych rozwiązań telekonferencyjnych, telepresence i webex pojawiły się takie produkty, jak firmowe portale społecznościowe (Show & Share), komunikatory internetowe (WebEx Connect) oraz mechanizmy śledzenia obiegu informacji w firmie (Pulse). – Chcemy zwiększyć ilość kanałów, z jakich przyswajana jest informacja. Wciąż jednak wierzymy, że to wideo, dzięki możliwości odczytywania języka ciała, jest najbardziej naturalną formą współpracy na odległość – powiedział Wojciech Bogucki, dyrektor ds. rozwoju rynku unified Communications Cisco.

Wśród nowych produktów, których rollouty przewidziano na pierwszą połowę 2010 r., jednym z najciekawszych jest Cisco Pulse. To oprogramowanie indeksujące całą komunikację jaka przepływa przez systemy firmy. – Pulse indeksuje także treść połączeń głosowych i wideo – powiedział Tim McCracken, business development manager Cisco na obszar rynków wschodzących. – Indeksowanie całej komunikacji może przypominać wielkiego brata, ale w założeniach ma posłużyć wyłapywaniu zasobów wiedzy w firmie nie na podstawie oficjalnych przydziałów, ale kompetencji poszczególnych pracowników, na podstawie informacji, jakie generują – wyjaśnił Wojciech Bogucki.

Wśród nowości Cisco znalazły się m.in. nowe modele telefonów IP Phone 9900 i 8900, Cisco Unified Presence 8.0 Jak przekonuje Tim McCracken, rozwiązania społecznościowe w odświeżonej platformie Cisco nie są jedynie podążaniem za marketingowymi trendami. – Show & Share pozwala na umieszczenie we współdzielonej przestrzeni np. plików wideo, np. wykładu szkoleniowego, który potem może być odtworzony większej grupie odbiorców. Oczywiście to samo można wykonać za pośrednictwem np. YouTube, ale my obok tej samej funkcjonalności oferujemy bezpieczeństwo przesłanej zawartości – mówi McCracken.

Większość rozwiązań Cisco Collaboration Platform 2010 jest dostępna za pośrednictwem urządzeń mobilnych i smartfonów. – Przyznaję, w jakiś sposób adaptację tych rozwiązań ogranicza stan infrastruktury telekomunikacyjnej. Jednak widzimy, że mimo wszystko on się poprawia, operatorzy inwestują, a sytuacja jest znacznie lepsza niż np. 3-4 lata temu – komentuje Wojciech Bogucki. Jak deklaruje, platforma Cisco jest przystosowana do działania w oparciu na niedoskonałą infrastrukturę. W przypadku telekonferencji przekierowanej np. na smartfone, jeśli przepływność połączenia spadnie poniżej poziomu gwarantującego transmisję obrazu, automatycznie zostanie zachowane połączenie głosowe.

– Nie mogę powiedzieć, na jaką sprzedaż tych rozwiązań liczymy. Jednak dzisiejsza premiera w sumie ponad 50 produktów wynika z przekonania, że rynek rozwiązań telekomunikacyjnych i umożliwiających współpracę na odległość jest wart dziesiątki miliardów dolarów, a jego wartość będzie tylko rosła – zadeklarował Tim McCracken.

Reklama
Reklama

[i]Masz pytanie: wyślij e-mail do autora: [mail=t.boguszewicz@rpkom.pl]Tomasz Boguszewicz[/mail][/i]

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama