W trzecim kwartale giełdowa grupa telekomunikacyjna miała 56,6 mln zł przychodów, czyli 18,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk operacyjny wyniósł 9,7 mln – 7,7 proc. więcej niż w trzecim kwartale 2008 r. Dynamika przychodów spółki w poprzednich kwartałach była jednak lepsza, dzięki czemu wzrost przychodów od stycznia do września wyniósł 38,6 proc.
W komentarzach do wyników pierwszego półrocza zarząd MNI wskazywał na usługi medialne, jako główne źródło wzrostu przychodów. MNI zajmuje się usługami interaktywnymi w rodzaju linii 0-700, konkursami SMS, czy multimediami na telefony komórkowe. Jest również operatorem kanału telewizyjnego iTV i kanałów randkowych dostępnych na brytyjskiej platformie cyfrowej Sky. Jak wyjaśnia Piotr Majchrzak, prezes zarządu MNI, ok. 26 mln z podwyższego przychodu w tym segmencie wynika z faktu, że przez sieć MNI przepływa ruch generowany przez spółkę EL2 – przejętą, ale jeszcze nie konsolidowaną. EL2 obsługuje loterie SMS organizowane przez operatorów sieci komórkowych – aktualną loterię Plusa, wcześniej loterię Orange.
– Pozostała część to organiczny rozwój rynku – mówi Piotr Majchrzak. Po trzech kwartałach bieżącego roku usługi medialne stanowią blisko 52 proc. we wpływach ze sprzedaży MNI. W ubiegłym roku było to 49 proc. Pozostała część to usługi telekomunikacyjna. MNI posiada ok. 60 tys. klientów telefonii stacjonarnej, kilkanaście tysięcy klientów usług telefonii komórkowej (za pośrednictwem sieci Orange) nie licząc przejętej sieci Mobilking. Ponadto jest liczącym się graczem na hurtowym rynku telekomunikacyjnym.