Według firmy badawczej, kluczowymi trendami branży telco w 2010 r. będą widgety, naziemny broadband, Pay TV, separacja funkcjonalna, technologia LTE, IPTV, sklepy z aplikacjami, outsourcing i dzielenie się infrastrukturą sieciową, telewizja wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowane usługi zarządzania kontaktami i książką adresową użytkownika.
Widgety, czyli niewielkie aplikacje przeznaczone zwykle do wykonywania jednej, określonej funkcji, staną się jednym z podstawowych narzędzi, w jaki dostawcy usług telekomunikacyjnych będą starali się udoskonalać jakość doświadczenia użytkownika.
Naziemny broadband ma z kolei być sektorem, w którym już rozgrywa się walka o najszybsze prędkości. Operatorzy, szczególnie na najbardziej nasyconych rynkach, będą w nim szukać wzrostu przychodów. To oznacza, że można spodziewać się szybkiego rozwoju usług opartych na najszybsze łącza o przepływnościach 50 Mb/s i więcej.
Przychody z Pay TV, według przewidywań Informa Telecoms & Media osiągną swój szczytowy poziom w 2010 r. (w Ameryce Płn) i w 2011. (Europa). Po tym czasie zaczną spadać, z powodu coraz większej adaptacji usług telefon+internet+tv.
Funkcjonalna separacja w 2010 r. nie będzie miała wiele wspólnego z wymaganiami stawianymi przez regulatorów rynku. Na wielu firmach wymusi ją wzrastający popyt na usługi i urządzenia dostosowane do potrzeb konkretnego operatora. Bez faktycznego rozdzielenia części zajmującej się sprzedażą hurtową oraz dostosowaniem się do szybko zmieniającego się popytu i rotujących produktów, opertorzy będą zbyt wolno reagować na zmiany na rynku.