Facebook: letnia aktywizacja fanów przez telekomy

Publikacja: 12.08.2014 12:29

Comiesięczne zestawienia Sotrendera dotyczące aktywności firm i marek na Facebooku, wskazują, że również w pozornie martwym informacyjnie sezonie wakacyjnym można zyskiwać fanów.

W lipcu swoje pierwsze miejsce w zestawieniu popularności obronili bohaterowie reklam Orange Polska: Serce i Rozum. Spośród ponad 12 milionów użytkowników portalu społecznościowego w kraju 2,4 mln „lubi” maskotki telekomu.

Drugim najbardziej lubianym operatorem jest Play, którego licznik zatrzymał się w końcu lipca na 2,19 mln fanów, co oznacza ponad 14 tysięcy nowych podglądających poczynania fioletowego operatora w ciągu miesiąca.

Kolejne w zestawieniu są Orange, Plus, Heyah, T-Mobile, Cyfrowy Polsat i Nju mobile. Wysokie, 15. miejsce w zestawieniu zajmuje kolejne subkonto Orange – Orange Film, który zgromadził 61,7 tys. miłośników.

Najwięcej fanów w ciągu miesiąca zyskał profil UPC Polska: aż  5 proc. w stosunku do swojego wyniku w czerwcu i zakończył lipiec z 87 tys. kliknięć „Lubię to”. Mimo to marka nie zmieniła pozycji w ogólnym rankingu i wciąż zajmuje 14 miejsce wśród najpopularniejszych marek telekomunikacyjnych.

Najaktywniejsi byli fani Netii. Alternatywnemu operatorowi stacjonarnemu udało się zachęcić do wirtualnej interakcji aż 12 proc. wszystkich zarejestrowanych na firmowym profilu.

Odwrotną tendencję można zauważyć na stronie poświęconej Orange Warsaw Festival. W rankingu aktywności obserwujących ten fanpage osób, spotkanie miłośników muzyki organizowane przez pomarańczowego operatora spadło o 12 pozycji. Trudno się dziwić. Impreza skończyła się w połowie czerwca, a na doniesienia o kolejnych zaproszonych gwiazdach przyjdzie jeszcze poczekać. Mimo to OWF zajmuje 10 miejsce w zestawieniu z 169 tys. fanów.

Mimo, że największą popularnością cieszą się Orange i Play, to nie ci operatorzy najszybciej reagują na to co dzieję się na ich profilach.

Najlepszy refleks w tej materii wykazuje Plus, który na odpowiedź każe czekać swoim fanom nieco ponad 2 i pół minuty. Drugi w tej kategorii jest Heyah, z czasem oczekiwania na odpowiedź 4m 43 s, a dalej główna marka tego samego operatora – T-Mobile – której przedstawiciele odpowiadają po niespełna 6 minutach.

Najczęściej komentowanym jest profil Plusa, o którym codziennie wspomina ponad 15 tys. osób. Dalej są Play i Orange, o których informacje przekazywane są ponad 7,5 tys. razy w ciągu doby.

Comiesięczne zestawienia Sotrendera dotyczące aktywności firm i marek na Facebooku, wskazują, że również w pozornie martwym informacyjnie sezonie wakacyjnym można zyskiwać fanów.

W lipcu swoje pierwsze miejsce w zestawieniu popularności obronili bohaterowie reklam Orange Polska: Serce i Rozum. Spośród ponad 12 milionów użytkowników portalu społecznościowego w kraju 2,4 mln „lubi” maskotki telekomu.

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej