Reklama

Samsung niezadowolony z globalnej sprzedaży Galaxy S9

Publikacja: 31.07.2018 15:09

58,48 bilionów wonów, o 4 proc. mniej niż przed rokiem, wyniosły przychody południowokoreańskiego koncernu Samsung Electronics w II kw. br.. Natomiast zysk operacyjny grupy urósł o 0,8 proc. do 14,87 bilionów wonów w porównaniu z analogicznym okresie 2017 r.

Przychody segmentu łączącego sprzedaż sprzętu IT i urządzeń mobilnych (IM) Samsunga, który odpowiada za niemal połowę obrotów grupy, były o 20 proc. niższe niż rok temu (wyniosły 24 bilionów wonów, czyli około 21 mld dol.), a samej części mobilnej obniżyły się o 22 proc..  Zysk operacyjny tej części koncernu spadł rok do roku o 34 proc..

Niższe przychody Samsunga to efekt słabszej niż oczekiwał management sprzedaży tegorocznego flagowca – smartfonu Galaxy S9 – przyznano w raporcie. Co to oznacza dokładnie – nie wiadomo. Grupa konsekwentnie nie podaje liczby sprzedanych urządzeń.

Poinformowała jedynie, że w minionym kwartale obserwowała na rynku nieznaczny wzrost zainteresowania inteligentnymi telefonami oraz tabletami w ujęciu kwartał do kwartału, mimo że był to okres w którym zwykle widoczne jest osłabienie ze względu na sezonowość.

Samsung spodziewa się, że drugie półrocze będzie trudne za sprawą konkurencji, po której spodziewa się produktów o coraz bardziej zaawansowanej specyfikacji, a przy tym tańszych.

Reklama
Reklama

Jak mówił podczas telekonferencji poświęconej wynikom Lee Kyeong-tae, wiceprezes Samsunga ds. biznesu komunikacji mobilnej, średnia cena smartfonu w II kw. br. spadła, ponieważ koncern obserwuje zainteresowanie modelami ze średniej i niskiej półki cenowej. Spadek zysku wyjaśniał wyższymi (również w relacji do przychodów) nakładami na marketing oraz rosnącą konkurencją.

Choć nie pada marka Huawei, wiadomo, że to z tym producentem Samsung toczy obecnie największy bój. W Polsce widać było to starcie nie tylko w reklamach (gdzie Koreańczycy grają słowem “bardziej” próbując – jak mówią niektórzy – ironii w odniesieniu do kampanii Chińczyków ze sformułowaniem “see moore”) oraz w komunikacie firmy analitycznej IDC, która ogłosiła koniec dominacji Samsunga.

Według nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej” w I poł. br. Samsung miał pozostać liderem polskiego rynku telefonów. Huawei w Polsce pochwalić ma się wynikami w czwartek 2 sierpnia.

Według Kyeong-Tae, koreańska grupa zamierza walczyć z konkurencją przyspieszając debiut kolejnego flagowca (następny Note ma wejść na rynek w przyszłym tygodniu), stosując konkurencję cenową i wprowadzając zaawansowane technologicznie rozwiązania do modeli przeznaczonych na rynek masowy.

Spadające zyski ze smartfonów Samsung częściowo nadrabia za sprawą “nogi” sprzętu sieciowego. Jest to możliwe, ponieważ operatorzy komórkowi inwestują w sieci LTE i przygotowują się (jak np. amerykański Verizon, który zamówił w Samsungu cześć infrastruktury) do wprowadzenia technologii G.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama