78,1 mln zł przeznaczyli operatorzy telekomunikacyjni na reklamę w tradycyjnych mediach w lipcu 2019 r. – wynika z analiz Instytutu Monitorowania Mediów.
Branża telekomunikacyjna największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą przeznaczono 65,9 mln zł. W reklamę radiową zainwestowano 11,4 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie – niecałe 0,7 mln zł.
Najpopularniejszymi dniami reklamowymi były poniedziałki i środy – nakłady telekomów na promocję w tych dniach lipca wyniosły w sumie prawie 27 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w niedziele – ok. 8,5 mln zł.
Największym reklamodawcą tradycyjnie była Grupa Cyfrowy Polsat. W lipcu sieć komórkowa Plus przeznaczyła (cennikowo) na reklamy w tradycyjnych mediach około 34,3 mln zł, a platforma satelitarna Cyfrowy Polsat 8,4 mln zł.
Na kolejnych miejscach znalazły się T-Mobile (15 mln zł), Play (10,9 mln zł) oraz Orange (7,2 mln zł).