„Rada Reklamy, w składzie: 1) Beata Ptaszyńska-Jedynak – przewodnicząca, 2) Marta Macke – członek, 3) Wojciech Piwocki – członek, na posiedzeniu w dniu 2 października 2019 roku, po rozpatrzeniu skarg (…) złożonych, na podstawie pkt. 7 Regulaminu Rozpatrywania Skarg, przez konsumentów (…) przeciwko reklamie telewizyjnej i reklamie internetowej P4 (…) postanawia: – uznać, że oceniane reklamy naruszają normy art. 2 ust. 1, art. 8 i art. 10 ust. 1 a Kodeksu Etyki Reklamy” – czytamy w uchwale z 2 października, upublicznionej trzy dni temu.
W ten sposób KER zareagowała na zgłoszenia osób, które uważały, że Play reklamuje się jako operator posiadający sieć 5G.
„Przeciętnemu Kowalskiemu rzuca się w oczy wielki napis 5G (z mniejszym Ready). Konstrukcja reklamy nie pozwala na całościowe zapoznanie się z „5G Ready to zaawansowana sieć LTE-A, gotowa na 5G w przyszłości. Zasięg dla 11 proc. populacji. Sprawdź zasięg na Play.pl. Największa sieć oznacza największą liczbę kart SIM.” Napis jest za mały, za krótki (w 15 sekundowej reklamie) oraz nieproporcjonalny w stosunku do znaczku „5G” i pod nim „Ready”” – oceniała jedna z takich osób w złożonej skardze.
O tym, co Play rozumie pod hasłem „5G Ready” mówił nam w wywiadzie Jean-Marc Harion, prezes Playa w marcu tego roku.
CZYTAJ TAKŻE: Prezes Play: Weszliśmy w erę 5G