2,4-proc. wzrost przychodów i o 0,5-proc. wyższy poziom gotówki (wolnych przepływów gotówkowych z działalności operacyjnej) zanotowała w III kwartale br. część amerykańskiej grupy Liberty Global, na którą głównie składa się UPC Polska (segment obejmuje też operatora kablowego na Słowacji).
Jak podaje Liberty Global, wzrost przychodów UPC zawdzięcza abonentom zdobytym na terenach, gdzie pojawiła się infrastruktura kablówki. W końcu września sieć UPC Polska, największej w naszym kraju telewizji kablowej, docierała do prawie 3,53 mln gospodarstw domowych, rosnąc od czerwca o 24,5 tys. adresów.
CZYTAJ TAKŻE: Prezes UPC w Polsce: Musimy znaleźć sposób na szybki wzrost
Liczba abonentów kablówki – zarówno osób indywidualnych, jak i firm – w tym samym czasie zwiększyła się (uwzględniając odejścia) o 7,1 tysiąca, do 1,47 mln. Tym samym statystyki rosną UPC trzeci kwartał z rzędu.
Internet goni telewizję
Dużo bardziej niż liczba abonentów urosła kablówce liczba usług, z których korzystają jej klienci. W końcu września wynosiła prawie 3,14 mln, o 24,7 tys. więcej niż w czerwcu.