Choć krótka wiadomość tekstowa (SMS) zdaje się wychodzić z mody za sprawą coraz większej popularności mediów społecznościowych i komunikatorów, to są osoby, które nadal w nią wierzą. Paradoksalnie należą do tego grona Google, czy banki, którzy projektują systemu autoryzacji transakcji z wykorzystaniem SMS, urzędy, czy różnorakie zakłady usługowe.
CZYTAJ TAKŻE: UKE: Rzeź SMS-ów, ale eksplodował transfer danych
To, że sposób wykorzystania SMS-ów się zmienia widać dobitnie na statystykach z okresu Świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra. Niegdyś były to najgorętszy sezon dla sieci komórkowych. Wysyłane masowo wiadomości, często przychodziły z opóźnieniem. Dziś Wigilia i Sylwester to ciągle dni wyróżniające się w operatorskim kalendarzu, ale już nie tak bardzo jak niegdyś.
Podobnie jak w poprzednim roku, także w tym statystyki SMS-owe przygotowały dla nas dwie sieci: Orange i Play. W Wigilię 24 grudnia 2019 roku klienci Orange Polska wysłali 59,1 mln SMS-ów. To o 16,7 proc. mniej niż przed rokiem, gdy było to 71 mln. Bardzo podobną liczbę wiadomości przesłali tego dnia klienci Play – 58,3 mln. W wypadku tego operatora oznacza to 23-proc. spadek w porównaniu z Wigilią w 2018 roku.
CZYTAJ TAKŻE: Świąteczne statystyki SMSów 2018/2019