Komórkowa sieć z grupy Deutsche Telekom zakończyła miniony rok z 10,954 mln obsługiwanych kart SIM, co oznacza wzrost o 167 tys. przez rok oraz o 46 tys. kart SIM w samym IV kw. ub.r. Pod tym względem był to tym samym rok o prawie połowę gorszy niż 2018, gdy na czysto statystyki urosły telekomowi o 333 tys.
CZYTAJ TAKŻE: Od kogo i do kogo w 2019 roku uciekali klienci sieci komórkowych
Liczba sprzedanych kart abonamentowych urosła przez rok o 264 tys. do nieco ponad 7,5 mln. W ciągu ostatnich trzech miesięcy ub.r. przybyło ich 70 tys. T-Mobile tracił natomiast użytkowników telefonii na kartę: ich grono zmalało w 2019 r. o 94 tys. do 3,45 mln. W ostatnim kwartale ub.r. spadek w tym segmencie wyniósł 24 tys.
Bez pustych obrotów
Pod względem przychodów 2019 roku był dla T-Mobile Polska słabszy niż rok 2018, choć w ostatnim kwartale ub.r. telekom odnotował 2-proc. wzrost obrotów (do 1,71 mld zł). Kierowana przez Andreasa Maierhofera grupa wypracowała w 2019 r. około 6,39 mld zł przychodu, czyli o 1,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Według zarządu firmy, spadek to pokłosie niepowodzeń z pierwszego półrocza, w tym pożaru w centrum przetwarzania danych na warszawskim Annopolu.
CZYTAJ TAKŻE: Pożar uderzył w działanie T-Mobile