2,5 mln zł kary dla Centertela

Publikacja: 27.05.2011 16:56

Urząd Komunikacji Elektronicznej ukarał PTK Centertel, operatora sieci Orange za naruszenie przepisów o obowiązku informacyjnym. Poszło o nie powiadomienie 1,15 mln użytkowników o zmianach w cenniku promocji „Zetafon”. UKE poinformował, że PTK Centertel nie podał informacji o zmianach w trybie określonym w art. 61 Prawa Telekomunikacyjnego, który nakazuje upublicznienie takiej informacji oraz stworzenie klientom możliwości wypowiedzenia umowy bez konsekwencji w razie braku akceptacji dla zmiany.

Zgodnie z prawem, za takie przewinienie prezes UKE może nałożyć na operatora karę w wysokości nawet 3 proc. rocznego przychodu. Regulator wziął jednak pod uwagę, jako okoliczność łagodzącą, poprzednią karę z tego samego paragrafu, jaką wymierzył COntertelowi w 2007 r.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość