Reklama

SkyCash w kasach Novitusa

Publikacja: 21.06.2011 17:32

SkyCash liczy, że dzięki współpracy z Novitusem, największym w Polsce producentem kas fiskalnych, znacznie zwiększy liczbę użytkowników swojego systemu płatności mobilnych. Jak na razie z usług SkyCash, jak twierdzą jego przedstawiciele, korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów. Kupują głównie bilety komunikacji miejskiej i płacą za parkowanie samochodów.

Technologia opracowana przez SkyCash (głównym akcjonariuszem polskiej spółki jest grupa Opera) pozwala na płacenie komórką za zakupy przy wykorzystaniu elektronicznej portmonetki. Do realizacji transakcji niezbędny jest aparat telefoniczny z dostępem do internetu.

Na podstawie porozumienia z operatorem systemu Novitus  będzie instalował w produkowanych przez siebie urządzeniach  moduły GPRS, które umożliwią realizację płatności mobilnych w systemy SkyCash. Moduły będą też stopniowo wprowadzane w kasach Novitusa, które już są eksploatowane przez użytkowników. Ich liczba szacowana jest na ok. 300 tys. (w Polsce działa łącznie ok. 1,5 mln urządzeń fiskalnych). Usługa na razie nie będzie dostępna w kasach Elzabu, który jest powiązany kapitałowo z Novitusem.

Przedstawiciele SkyCash wiążą z nową umową duże nadzieje. Liczą na szybki wzrost bazy klientów. Zachętą dla sklepów do modernizacji posiadanych kas fiskalnych ma być fakt, że płatności mobilne są znacznie tańsze niż płatności kartowe. – Sklepy płacą coraz wyższe prowizje. Rosną również koszty wynajmu terminali. Nasz system jest prostszy i daleko tańszy  – twierdzi Dariusz Mazurkiewicz, członek zarządu SkyCash Poland S.A.

Przez najbliższe kilka miesięcy spółki będą realizowały projekt pilotażowy. – Obejmie zarówno placówki małe jak i duże, sklepy i punkty usługowe o różnych profilach. Zależy nam na zebraniu jak największej liczby informacji – mówi Mazurkiewicz. Komercyjny start usługi przewidziany jest na ostatnie miesiące bieżącego roku.

Reklama
Reklama

Przedstawiciele głównego inwestora przyznają, że SkyCash nie jest i jeszcze długo nie będzie rentowny. – Firma powinna zacząć zarabiać na siebie od 2013 r. – zdradza Michał Olszewski, dyrektor inwestycyjny w Opera TFI. Twierdzi, że priorytetem na najbliższe kwartały jest szerokie rozpropagowanie systemu i pozyskanie jak największej ilości klientów. Będzie się to wiązało z większymi wydatkami marketingowymi. Będą finansowane z podwyższenia kapitału. Olszewski nie wyklucza, że do akcjonariatu przy tej okazji mogą zostać zaproszeni nowi inwestorzy, partnerzy biznesowi SkyCash. Nie rozwinął jednak tematu.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama