Amerykański regulator będzie walczyć z autodialerami

Publikacja: 15.02.2012 17:12

Amerykańska Federalna Komisja Łączności (Federal Communications Commission – FCC) zapowiada, że zaostrzy przepisy przeciwko firmom telemarketingowym, które wykorzystują autodialery do reklamowania swoich produktów wśród abonentów stacjonarnych operatorów  linii telefonicznych.

– Wpłynęło do nas w tej sprawie tysiące skarg od klientów, którzy odbierają nagrane informacje reklamowe, których nie chcą – powiedział Julius Genachowski, prezes FCC. Zapowiada on wprowadznenie nowego prawa, które będzie wymagło pisemnej zgody abonenta na to, by móc wykonywać do niego tego typu połączenia. Takie prawo obowiązuje np. w przypadku sieci komórkowych.  Zgodnie z dziesiejszym stanem regulacji w przypadku linii stacjonarnych telemarketerzy nie mogą wykonywać takich połączeń wtedy, gdy przy danym numerze znajduje się odpowiednia adnotacja „do not call”.

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego