Amerykański regulator będzie walczyć z autodialerami

Publikacja: 15.02.2012 17:12

Amerykańska Federalna Komisja Łączności (Federal Communications Commission – FCC) zapowiada, że zaostrzy przepisy przeciwko firmom telemarketingowym, które wykorzystują autodialery do reklamowania swoich produktów wśród abonentów stacjonarnych operatorów  linii telefonicznych.

– Wpłynęło do nas w tej sprawie tysiące skarg od klientów, którzy odbierają nagrane informacje reklamowe, których nie chcą – powiedział Julius Genachowski, prezes FCC. Zapowiada on wprowadznenie nowego prawa, które będzie wymagło pisemnej zgody abonenta na to, by móc wykonywać do niego tego typu połączenia. Takie prawo obowiązuje np. w przypadku sieci komórkowych.  Zgodnie z dziesiejszym stanem regulacji w przypadku linii stacjonarnych telemarketerzy nie mogą wykonywać takich połączeń wtedy, gdy przy danym numerze znajduje się odpowiednia adnotacja „do not call”.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Edycja marzeń, czyli realme inspirowany Formułą 1
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa