Internet zabiera klientów telewizjom w USA

Prawie milion abonentów zrezygnuje w tym roku z płatnej telewizji w USA – wynika z prognoz

Publikacja: 11.04.2012 16:14

Internet zabiera klientów telewizjom w USA

Foto: Flickr

W USA wciąż rośnie liczba ludzi, którzy rezygnują z tradycyjnej, płatnej telewizji, na rzecz wideo w Internecie.

Jak wynika z najnowszych danych Convergence Consulting Group, między 2008 i 2011 rokiem już 2,6 proc. abonentów płatnej telewizji (czyli 2,65 mln gospodarstw domowych), z czego ponad 1 mln gospodarstw przypadło tylko na ubiegły rok.

W tym roku firma przewiduje, że z płatnej telewizji za oceanem zrezygnuje dalsze 0,93 mln gospodarstw. Zdaniem firmy głównym powodem odcinania dostępu do kablówek i platform cyfrowych są serwisy internetowe z wideo w sieci, jak Netflix (ma ponad 20 mln płatnych abonentów) czy Hulu Plus. – Przewidujemy, że na koniec 2012 roku licząc od 2008 roku łączny odsetek ludzi, którzy zrezygnują z kablówki wyniesie 3,6 proc. (3,58 mln).

Deloitte w styczniu prognozował jeszcze wyżej – że już 9 proc. abonentów w USA już odcięło kable i platformy argumentując, że swoje ulubione programy i seriale może oglądać w sieci, a planuje to dalsze 11 proc. z nich.

Jednocześnie w USA rosną wpływy z reklam zamieszczanych w ramach usług telewizyjnych oferowanych przez operatorów telekomunikacyjnych i telewizyjnych jako dodatek do pakietów dostępu do Internetu. W 2011 roku sięgnęły już 1,9 mld dol. (2,8 proc. wszystkich reklamowych wpływów), w tym dobiją do 3 proc.

W Polsce trendu odchodzenia abonentów od tradycyjnych płatnych operatorów telewizyjnych na szeroką skalę spodziewa się w przyszłych latach np. oferujący filmy w Internecie Iplex.  – Gdy na rynku dostępnych będzie 20 kanałów HD w naziemnej telewizji cyfrowej, pakiety telewizji kablowych przestaną się opłacać: będą drogie i ludzie zaczną z nich rezygnować. Tendecja ta jest już dobrze widoczna w badaniach prowadzonych  na rynku amerykańskim. Najszybciej zmiany te odczują kanały filmowe – mówił niedawno Arkadiusz Świerczewski, założyciel i prezes Iplex SA.

Według ubiegłorocznych szacunków Informa Telecoms&Media w tym roku globalnie z kabla i platformy zrezygnuje już 5 mln ludzi, a w 2015 roku: ponad 16 mln.

W USA wciąż rośnie liczba ludzi, którzy rezygnują z tradycyjnej, płatnej telewizji, na rzecz wideo w Internecie.

Jak wynika z najnowszych danych Convergence Consulting Group, między 2008 i 2011 rokiem już 2,6 proc. abonentów płatnej telewizji (czyli 2,65 mln gospodarstw domowych), z czego ponad 1 mln gospodarstw przypadło tylko na ubiegły rok.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej