Reklama

Internet zabiera klientów telewizjom w USA

Prawie milion abonentów zrezygnuje w tym roku z płatnej telewizji w USA – wynika z prognoz

Publikacja: 11.04.2012 16:14

Internet zabiera klientów telewizjom w USA

Foto: Flickr

W USA wciąż rośnie liczba ludzi, którzy rezygnują z tradycyjnej, płatnej telewizji, na rzecz wideo w Internecie.

Jak wynika z najnowszych danych Convergence Consulting Group, między 2008 i 2011 rokiem już 2,6 proc. abonentów płatnej telewizji (czyli 2,65 mln gospodarstw domowych), z czego ponad 1 mln gospodarstw przypadło tylko na ubiegły rok.

W tym roku firma przewiduje, że z płatnej telewizji za oceanem zrezygnuje dalsze 0,93 mln gospodarstw. Zdaniem firmy głównym powodem odcinania dostępu do kablówek i platform cyfrowych są serwisy internetowe z wideo w sieci, jak Netflix (ma ponad 20 mln płatnych abonentów) czy Hulu Plus. – Przewidujemy, że na koniec 2012 roku licząc od 2008 roku łączny odsetek ludzi, którzy zrezygnują z kablówki wyniesie 3,6 proc. (3,58 mln).

Deloitte w styczniu prognozował jeszcze wyżej – że już 9 proc. abonentów w USA już odcięło kable i platformy argumentując, że swoje ulubione programy i seriale może oglądać w sieci, a planuje to dalsze 11 proc. z nich.

Jednocześnie w USA rosną wpływy z reklam zamieszczanych w ramach usług telewizyjnych oferowanych przez operatorów telekomunikacyjnych i telewizyjnych jako dodatek do pakietów dostępu do Internetu. W 2011 roku sięgnęły już 1,9 mld dol. (2,8 proc. wszystkich reklamowych wpływów), w tym dobiją do 3 proc.

Reklama
Reklama

W Polsce trendu odchodzenia abonentów od tradycyjnych płatnych operatorów telewizyjnych na szeroką skalę spodziewa się w przyszłych latach np. oferujący filmy w Internecie Iplex.  – Gdy na rynku dostępnych będzie 20 kanałów HD w naziemnej telewizji cyfrowej, pakiety telewizji kablowych przestaną się opłacać: będą drogie i ludzie zaczną z nich rezygnować. Tendecja ta jest już dobrze widoczna w badaniach prowadzonych  na rynku amerykańskim. Najszybciej zmiany te odczują kanały filmowe – mówił niedawno Arkadiusz Świerczewski, założyciel i prezes Iplex SA.

Według ubiegłorocznych szacunków Informa Telecoms&Media w tym roku globalnie z kabla i platformy zrezygnuje już 5 mln ludzi, a w 2015 roku: ponad 16 mln.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama