Reklama

UPC/Aster w I kw. 2012: 800 tys. abonentów internetu po zmianach w metodologii

Publikacja: 11.05.2012 07:46

O 4,1 tys. spadła liczba abonentów połączonych sieci UPC Polska i Aster w I kw. 2012 r. – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela operatorów kablowych w Polsce. Na koniec marca połączone spółki miały w sumie 1492,9 tys. klientów (wobec 1497 tys. w grudniu).

To bilans zmian: ubytku klientów usług analogowych i przyrostu cyfrowych. Spadek – o 12,7 tys. abonentów  – kablowa grupa zanotowała w segmencie telewizji analogowej i na koniec marca miała 1340,7 tys. użytkowników usługi wideo.

Rosły za to statystyki w segmencie szerokopasmowego dostępu do Internetu i telefonii: odpowiednio o 24,5 tys. i 31 tys. w kwartale do 800,3 tys. i 396,2 tys. na koniec marca.

Tu uwaga. Część tych wzrostów to efekt zmiany sposobu raportowania przez grupę Liberty Global. Od stycznia br. w tabelach ze statystykami dla poszczególnych krajów i segmentów rynku pojawiło się dodatkowe grono użytkowników: małe firmy (SOHO), do tej pory tu nie uwzględniane (tak jak konsekwentnie dzieje się to z resztą klientów B2B).

Liberty poinformował, że w związku z tym w zestawieniach dla I kw. uwzględniono dla Polski dodatkowo: 11,9 tys. abonentów, 24,8 tys. RGU, 6,9 tys. użytkowników usługi telewizyjnej, 11 tys. Internetu i 6,9 tys. telefonu.

Reklama
Reklama

W I kw. br. przychody UPC w Polsce wyniosły w amerykańskiej walucie 114,5 mln dol., co oznacza wzrost  o blisko 30 proc. wobec 88,1 mln dol., w I kw. 2011 r.

W złotych wzrost (dzięki przejęciu Astera i wyższemu kursowi dolara) jest 45-procentowy, a przychody UPC w I kw. br. wynoszą według naszych przeliczeń 369,6 mln zł.

Co ciekawe Liberty w sprawozdaniu  opisując swoją działalność z wyłączeniem akwizycji podało, że przychody w Polsce – spadły. Spaść miały przychody z abonamentu w porównaniu z IV kw. 2011 r. oraz ARPU (rok do roku).

„Doświadczamy konkurencji ze strony operatorów zasiedziałych, platform satelitarnych i innych dostawców” – informuje Liberty.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama