Reklama

Polski internauta spędza w sieci 12 godzin w tygodniu

Publikacja: 11.06.2012 15:33

56 proc.  dorosłych Polaków regularnie, przynajmniej raz w tygodniu, korzysta z internetu, ze stron internetowych, poczty, komunikatora – wynika z najnowszego sondażu CBOS.

Wiek i wykształcenie to czynniki, które w największym stopniu warunkują potrzebę korzystania z internetu. Z sieci korzysta 93 proc. badanych w wieku 18-24 lata, 81 proc. – w wieku 25-34 lata, 73 proc. – w wieku 35-44 lata, 52 proc. – w wieku 45-54 lata, 34 proc. – w wieku 55-64 lata i 11 proc. – w wieku 65 lat i więcej.

Wśród osób mających wykształcenie wyższe użytkowników internetu jest 94 proc., podczas gdy w grupie osób z wykształceniem średnim – 69 proc., z wykształceniem zasadniczym zawodowym – 38 proc. a z podstawowym – 21 proc.

Z internetu korzysta 100 proc. ankietowanych studentów i uczniów, 98 proc. – kadry kierowniczej i specjalistów, 92 proc. pracowników administracyjno-biurowych, 82 proc. – techników i średniego personelu. Najniższe odsetki użytkowników internetu są w grupie rolników – 22 proc., rencistów – 22 proc. i emerytów – 18 proc.

Internauci spędzają w sieci średnio 12 godzin w tygodniu, czyli niespełna dwie godziny dziennie. Blisko co trzeci internauta (31 proc.) słucha radia online. Nieco większa grupa (37 proc.) ogląda w sieci materiały wideo, filmy, seriale, telewizję.

Reklama
Reklama

Sondaż przeprowadzono w dniach 10-16 maja 2012 r. na liczącej 1017 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama