Polski internauta spędza w sieci 12 godzin w tygodniu

Publikacja: 11.06.2012 15:33

56 proc.  dorosłych Polaków regularnie, przynajmniej raz w tygodniu, korzysta z internetu, ze stron internetowych, poczty, komunikatora – wynika z najnowszego sondażu CBOS.

Wiek i wykształcenie to czynniki, które w największym stopniu warunkują potrzebę korzystania z internetu. Z sieci korzysta 93 proc. badanych w wieku 18-24 lata, 81 proc. – w wieku 25-34 lata, 73 proc. – w wieku 35-44 lata, 52 proc. – w wieku 45-54 lata, 34 proc. – w wieku 55-64 lata i 11 proc. – w wieku 65 lat i więcej.

Wśród osób mających wykształcenie wyższe użytkowników internetu jest 94 proc., podczas gdy w grupie osób z wykształceniem średnim – 69 proc., z wykształceniem zasadniczym zawodowym – 38 proc. a z podstawowym – 21 proc.

Z internetu korzysta 100 proc. ankietowanych studentów i uczniów, 98 proc. – kadry kierowniczej i specjalistów, 92 proc. pracowników administracyjno-biurowych, 82 proc. – techników i średniego personelu. Najniższe odsetki użytkowników internetu są w grupie rolników – 22 proc., rencistów – 22 proc. i emerytów – 18 proc.

Internauci spędzają w sieci średnio 12 godzin w tygodniu, czyli niespełna dwie godziny dziennie. Blisko co trzeci internauta (31 proc.) słucha radia online. Nieco większa grupa (37 proc.) ogląda w sieci materiały wideo, filmy, seriale, telewizję.

Sondaż przeprowadzono w dniach 10-16 maja 2012 r. na liczącej 1017 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

56 proc.  dorosłych Polaków regularnie, przynajmniej raz w tygodniu, korzysta z internetu, ze stron internetowych, poczty, komunikatora – wynika z najnowszego sondażu CBOS.

Wiek i wykształcenie to czynniki, które w największym stopniu warunkują potrzebę korzystania z internetu. Z sieci korzysta 93 proc. badanych w wieku 18-24 lata, 81 proc. – w wieku 25-34 lata, 73 proc. – w wieku 35-44 lata, 52 proc. – w wieku 45-54 lata, 34 proc. – w wieku 55-64 lata i 11 proc. – w wieku 65 lat i więcej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu