Reklama
Rozwiń

KOMENTARZ: Wielki świat wali na polski rynek MVNO

Publikacja: 03.08.2012 10:06

Red Bull Mobile, MTV Mobile, teraz Virgin Mobile… Choć zdawało się, że polski rynek MVNO się skompromitował, że ten biznes ma sens tylko dla operatorów telekomunikacyjnych, to jednak pchają się nań kolejne marki „czystych” MVNO. Ale z zagranicy.

Wirtualni operatorzy stanowią dzisiaj margines polskiego rynku komórkowego. Żaden nie osiągnął znaczącego sukcesu, kilku się wycofało (Gadu-Gadu, Wirtualna Polska), Mobilking zrobił spektakularną i kosztowną klapę. Kilkanaście marek wegetuje, jako uboczna działalność ich właścicieli (mBank Mobile, tuBiedronka, Mova). Od kilku do kilkudziesięciu tysięcy użytkowników komórek mają operatorzy telekomunikacyjni (grupa UPC, jako spadek po Asterze, Inea, Toya, Netia). Razem na statystyczne 52 mln aktywnych kart SIM MVNO obsługują razem kilkaset tysięcy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości