KOMENTARZ: Wielki świat wali na polski rynek MVNO

Publikacja: 03.08.2012 10:06

Red Bull Mobile, MTV Mobile, teraz Virgin Mobile… Choć zdawało się, że polski rynek MVNO się skompromitował, że ten biznes ma sens tylko dla operatorów telekomunikacyjnych, to jednak pchają się nań kolejne marki „czystych” MVNO. Ale z zagranicy.

Wirtualni operatorzy stanowią dzisiaj margines polskiego rynku komórkowego. Żaden nie osiągnął znaczącego sukcesu, kilku się wycofało (Gadu-Gadu, Wirtualna Polska), Mobilking zrobił spektakularną i kosztowną klapę. Kilkanaście marek wegetuje, jako uboczna działalność ich właścicieli (mBank Mobile, tuBiedronka, Mova). Od kilku do kilkudziesięciu tysięcy użytkowników komórek mają operatorzy telekomunikacyjni (grupa UPC, jako spadek po Asterze, Inea, Toya, Netia). Razem na statystyczne 52 mln aktywnych kart SIM MVNO obsługują razem kilkaset tysięcy.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku