Reklama
Rozwiń

iPhone traci udziały w rynku chińskim

Publikacja: 03.09.2012 16:30

iPhone traci udziały w rynku chińskim

Foto: apple.com

Jak podała firma analityczna IDC, Chiny staną się w 2012 roku największym rynkiem smartfonowym na świecie, detronizując Stany Zjednoczone. Analitycy z konkurencyjnej firmy, Strategy Analytics, ogłosili to już co prawda w trzecim kwartale ubiegłego roku, jednak najnowsze doniesienia są koronnym dowodem na to, że Chiny to komórkowa potęga.

W tym roku smartfony stanowić będą ponad połowę wszystkich sprzedanych na rynku telefonów komórkowych. Najwięcej tych urządzeń – 26,5 proc. – ma zostać sprzedanych w Państwie Środka, a tylko 17,8 proc. w USA – podaje IDC.

Wydawać by się mogło, że Chiny to raj dla producentów tańszych urządzeń z niższej i średniej półki, jednak do końca ubiegłego roku liderem tamtejszego rynku był Apple – iPhone zagarniał 19 proc. sprzedaży. Pierwsza połowa 2012 roku przyniosła diametralną zmianę: udziały Apple spadły o połowę, a 19 proc. rynku dzierży obecnie nowy lider: Samsung. Producent ten oferuje aparaty z wyższej półki, podobnie jak Apple. Pozostali konkurenci na chińskiej scenie to miejscowi producenci: Lenovo, ZTE i Huawei, mający odpowiednio 11, 10 i 9 proc. udziału w rynku.

– Rynek smartfonów w Chinach będzie stopniowo podbijany przez urządzenia z systemem Android kosztujące mniej niż 700 zł – twierdzi Wong Teck-Zhung, analityk IDC. – Cena ta jeszcze się obniży do niespełna 350 zł, kiedy wzmoże się rywalizacja pomiędzy producentami.

Specjaliści dodają, że oprócz Chin na globalnych liderów rynku smartfonów wyrastają obecnie Brazylia i Rosja.

Z kolei na chińskim rynku tabletów Apple wciąż trzyma się mocno. Jak pokazały dane zebrane przez firmę Analysys International, króluje tam iPad, którego udziały w drugim kwartale 2012 roku sięgały 72,6 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się Lenovo (8,4 proc.) i Samsung (3,6 proc.). Podobną przewagę nad konkurencją Apple ma na rynku globalnym. Raport IDC podaje, że udziały tabletu z logo jabłka sięgają na świecie 61,5 proc., podczas gdy Samsung ma 7,3 proc.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku