Potentat od routerów i switchy nie chce być drugą Nokią

Cisco w swej strategii konsekwentnie ufa prognozom, że za kilka lat przekaz wideo zdominuje ruch w sieciach telekomunikacyjnych. Pod tym kątem rozwija swoje produkty w centrach badawczych i układa strategię na najbliższe lata. Choć firma rzeczywiście dostała trochę zadyszki, to dziś się stara, aby nie popaść w kłopoty jak inni giganci teleinformatycznego rynku. Konkurencja tylko na to czeka

Publikacja: 10.09.2012 09:00

Potentat od routerów i switchy nie chce być drugą Nokią

Foto: Cisco

Cisco nie chce podzielić losu fińskiej Nokii, która jeszcze niedawno rozdawała karty, a dziś walczy o „być albo nie być” w biznesie komórkowym. Niektórzy z rynkowych analityków jeszcze do niedawna wieszczyli, że podobny los może czekać Cisco, jednego z największych na świecie producentów sprzętu sieciowego. Jeszcze w ubiegłym roku w mediach można było przeczytać, że potentat traci swą innowacyjność, nie rozumie klientów i przeżywa kłopoty. Pojawili się konkurenci, jak chiński Huawei, czy Hewlett-Packard, którzy walcząc z Cisco zaczęli oferować tańsze rozwiązania sieciowe. Poza tym świat technologii szybko się zmieniał. Na znaczeniu zaczęły zyskiwać m.in. komunikacja mobilna i cloud computing.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić