Serwisy VOD muszą nauczyć się zarabiać

Serwisy oferujące usługi wideo przez internet mogą zacierać ręce, czytające takie raporty, jakie opublikował ostatnio Ericsson. Podał, że ruch danych w sieciach telefonii komórkowej podwoił się między III kw. 2011 roku a III kw. roku 2012, a na lata 2012-2018 prognozowany jest 12-krotny wzrost. Głównie na skutek rozwoju usług wideo. Tadeusz Synowiec, prezes spółki Andrino z podwrocławskiej gminy Kobierzyce zwraca jednak uwagę, że choć korzystanie z VOD charakteryzuje się tendencją wzrostową, jeszcze nikt na świecie nie wymyślił, jak na stałe przywiązać widza do takiego typu serwisu. Według niego, obecnie dla wielu użytkowników konstrukcja oferty jest zbyt skomplikowana i za mało intuicyjna. – Platformy, serwisy VOD rozbudowują biblioteki, a użytkownik ma problem jak znaleźć swój film w bazie ponad 1000 tytułów. Więcej filmów, więcej problemów – uważa Tadeusz Synowiec

Publikacja: 27.11.2012 07:46

Serwisy VOD  muszą nauczyć się zarabiać

Foto: Andrino

Prezesa Andrino nie dziwi, że Cyfrowy Polsat nie odnosi specjalnych sukcesów w sprzedaży usługi telewizji mobilnej. Jest jednak przekonany, że inaczej będzie z wideo na żądanie w smartfonach, bo jest to usługa zgodna z przyzwyczajeniami użytkowników telefonów. – Klient ma możliwość wyboru, co w danym momencie chciałby obejrzeć i nie jest zmuszany do oglądania programu, jaki w danym momencie proponuje mu telewizja linearna – przekonuje Tadeusz Synowiec.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa