Reklama

Kłopoty z wyceną przy sprzedaży akcji Tella

Publikacja: 12.08.2013 15:51

Notowany na warszawskiej giełdzie Tell, największy diler usług Orange prowadzący również poprzez spółki zależne sklepy Plusa i T-Mobile, będzie miał nowego sporego akcjonariusza. Notowana na NewConnect Spółka V Group poinformowała, że odkupi pakiet 10,35 proc. akcji Tella (daje 8,15 proc. głosów na zgromadzeniu akcjonariuszy) od firmy Havo po 10,5 zł za sztukę.

Tomasz Rulka, wiceprezes V Group w rozmowie z rpkom.pl zapewnił, że to długoterminowa inwestycja, nie spekulacyjna i wynika z dobrej oceny wyników Tella oraz faktu, że biznes V Group jest mu pokrewny.

Największym akcjonariuszem Tella jest obecnie fundusz Impera Capital, która w marcu podpisała przedwstępną umowę sprzedaży akcji dilera Orange na rzecz inwestora branżowego. Miał nim zostać Neo Investments, właściciel grupy firm outsourcingowych OEX, wnosząc swoje spółki portfelowe do giełdowej firmy.

– W nawiązaniu do umowy przedwstępnej z dnia 25 marca 2013 roku, na mocy której fundusz NEO Investments miał stać się posiadaczem 20,39 proc. akcji Tell, a w dalszym etapie akcjonariuszem większościowym spółki, informujemy, że planowana transakcja nie zostanie zrealizowana. Powodem zakończenia negocjacji były rozbieżności w zakresie ostatecznej wyceny spółek – informuje Jerzy Motz, partner zarządzający Neo Investments.

Na jakich warunkach dojdzie do transakcji – obecnie nie jest pewne. Impera Capital informowała w lipcu, że Neo Investments miał wyłączność na rozmowy o zakupie Tella najpierw do 12 lipca, a następnie czas ten został wydłużony do 10 września br.

Reklama
Reklama

Drugim co do wielkości akcjonariuszem grupy jest Quercus TFI  z 17,6 proc. walorów, a trzecim Aviva Investors (niecałe 13 proc. akcji).

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama