Nielsen podsumował 2013 rok w telewizji

Po raz pierwszy łączny udział w ogólnopolskim rynku oglądalności tzw. Wielkiej Czwórki stacji (TVP1, TVP2, TVN i Polsatu) w grupie widzów powyżej 4 roku życia spadł w ujęciu rocznym poniżej 50 proc.

Publikacja: 02.01.2014 17:19

Wynosił 48,26 proc. przy 55,87 proc. w roku 2012 – wynika z danych firmy badawczej Nielsen Audience Measurement. Najwyższe udziały w rynku utrzymała w 2013 roku TVP1: 13,16 proc.( przy 15,41 proc. rok wcześniej), następny był TVN: 12,53 proc. ( 13,93 proc. w 2012 r.), potem Polsat : 12,26 proc.( przy 13,97 proc. przed rokiem) oraz TVP2: 10,31 proc. (przy 12,56 proc. w 2012 r.).

W pierwszej dwudziestce najlepiej oglądanych kanałów coraz więcej jest małych stacji nadawanych w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. W pierwszej dziesiątce za TVP2 plasują się nadawany na jednym z multipleksów naziemnej telewizji kanał TVN7 (3,53 proc. udziałów przy 2,53 proc. przed rokiem), potem TVN24 (3,11 proc. przy 3,06 proc. w 2012 r.), naziemne TV Puls i TV4 (z wynikami – odpowiednio – 3,08 proc i 2,96 proc. przy 2,33 proc. i 2,49 proc. przed rokiem), a następnie TVP Info i Polsat2. Na dalszych miejscach znalazły się znane z naziemnej telewizji cyfrowej np. Puls2 (1,07 proc. przy 0,14 proc. przed rokiem) , TTV (1,02 proc. przy 0,31 proc. przed rokiem) czy Polo TV (0,73 proc. przy 0,42 proc. przed rokiem).

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku