Reklama

AT&T kupi DirecTV za 50 mld dolarów?

AT&T kupi DirecTV za 50 mld dolarów – podają amerykańskie media. To byłaby megafuzja telekomunikacyjno-telewizyjna na tamtejszym rynku, kolejna po planowanym przejęciu Time Warner Cable przez Comcast

Publikacja: 13.05.2014 14:40

AT&T to operator telekomunikacyjny i dostawca Internetu. DirecTV jest z kolei największym operatorem satelitarnej telewizji płatnej w USA i Ameryce Południowej: łącznie ma już prawie 38 mln abonentów (z czego ponad 20 mln w USA).

Według źródeł agencji Bloomberg, do dopięcia transakcji brakuje już tylko nieco ponad tygodnia. Strony tego nie komentują, choć o ich potencjalnym mariażu na rynku słychać już od dawna. Teraz wydaje się ona tym bardziej sensowna. Oficjalnie wiadomo już bowiem, że na amerykańskim rynku na dopięcie czeka inne ogromne przejęcie: Comcast za 45 mld dol. przejmuje bowiem sieć kablową Time Warner Cable. Comcast, telekomunikacyjno-telewizyjny gigant – ma 22 mln amerykańskich klientów swoich usług wideo, telefonicznych oraz dostępu do Internetu, a także firmę telewizyjną NBCUniversal, która właśnie nabyła za zawrotną kwotę 7,65 mld dol. kupił prawa do pokazywania w USA relacji z olimpiady aż do 2032 roku. Time Warner Cable ma w USA 15 mln klientów płatnej telewizji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama