Koniec wzrostów w płatnej telewizji

Rynek w końcu się nasycił, część jego potencjalnych klientów odpłynęła zapewne do darmowej cyfrowej telewizji naziemnej. Wyniki największych operatorów płatnej telewizji za I kwartał tego roku nie wykazują już wzrostów liczby klientów. Najbliższe lata przyniosą zapewne zwiększoną liczbę rynkowych aliansów mających na celu pakietowanie coraz większej liczby usług wraz z telewizją, telefonią i dostępem do sieci. Oraz nowe fuzje i przejęcia.

Publikacja: 19.05.2014 07:00

Koniec wzrostów w płatnej telewizji

Foto: Bloomberg

I kwartał w największym operatorze płatnej telewizji w Polsce – Cyfrowym Polsacie – przyniósł minimalny spadek liczby klientów w porównaniu z IV kw. 2013 r. (o 0,2 proc.). Liczba klientów wynosiła na koniec marca niecałe 3,53 mln. 0,2 proc. to oczywiście śladowy spadek, ale w całej branży trend jest podobny. Wynika zarówno z tego, że po latach walki o nowych klientów rynek po prostu zaczął się w końcu nasycać, jak i ze startu w całym kraju pełnej oferty darmowej naziemnej telewizji cyfrowej.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont