Dane na temat sprzedaży nie są jednoznaczne, ale według firmy analitycznej IDC sprzedaż Samsunga w Polsce nabiera coraz większego rozpędu.
– W dobiegającym właśnie końca pierwszym kwartale sprzedamy w Polsce około 800 tys. telefonów. Wśród nich ok. 200 tys. będzie smartfonami – powiedział Wojciech Wasilewski, dyrektor ds. marketingu Samsung Polska.
Według danych, jakimi dysponuje firma, taka sprzedaż oznaczać będzie, że koreańska firma w pierwszym kwartale 2011 r. będzie miała około 33-35 proc. polskiego rynku smartfonów. – Taki udział czyni nas liderem sprzedaży w tym kwartale – dodał Wojciech Wasilewski.
Według niego udział Nokii w tym segmencie polskiego rynku komórek to obecnie ok. 20 proc. Ta liczba trudna jest do zweryfikowania. Nokia bowiem nie podaje swoich wyników sprzedaży w rozbiciu na lokalne rynki. Z nieoficjalnych informacji „Rz” wynika jednak, że firma dostarczy w pierwszym kwartale na polski rynek około 1,2-1,3 mln komórek wszystkich typów. Ile z nich będzie smartfonami – nie wiadomo.
Nieco światła na nieoficjalne dane rzuca Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego firmy IDC Polska. Według niej w czwartym kwartale, tradycyjnie dobrym dla branży ze względu na zakupy świąteczne, Nokia dostarczyła na polski rynek około 600 tys. smartfonów. – Byłoby zaskakujące, gdyby teraz, w I. kwartale Nokia sprzedała ich mniej niż 200 tys. Samsunga – uznała Borowik.