Reklama

Polkomtel o 700 MHz: na radiodyfuzję

Publikacja: 03.07.2013 10:55

– Polkomtel stoi na stanowisku, że pasmo 700 MHz powinno pozostać dla wykorzystania na potrzeby radiodyfuzji, nie zaś pod internet mobilny – poinformowała rpkom.pl Aleksandra Gieros-Brzezińska, z biura prasowego operatora sieci Plus.

– W opinii spółki, podjęcie przez operatorów komórkowych działalności w nowym paśmie wiązać się będzie ze znacznymi nakładami, które niekoniecznie przełożą się na poprawę jakości usług – dodała.

Wyjaśniła też, że Polkomtel większy sens widzi w przeznaczeniu tego pasma pod usługi oparte na dostarczaniu treści. – Współpraca nadawców TV i operatorów telekomunikacyjnych w ramach najszerszego wachlarza multipleksów wydaje się korzystna dla obu stron – przedstawiła stanowisko telekomu Gieros-Brzezińska.

W ubiegły piątek Polkomtel przekazał oficjalne stanowisko w konsultacjach dotyczących przeznaczenia tzw. „drugiej dywidendy cyfrowej” Urzędowi Komunikacji Elektronicznej.

Oznacza ono, że spółki z portfela Zygmunta Solorza-Żaka (Plus i Cyfrowy Polsat) mówią w tej sprawie jednym głosem oraz, że sieć Plus poszła pod prąd głosom pozostałych sieci komórkowych: T-Mobile i Orange.

Reklama
Reklama

Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu mówił wcześniej natomiast:  – Będziemy proponować, aby jeden z multipleksów został przeznaczony na kanały HD, które mogą się nie zmieścić na już otwartych częstotliwościach. Zgadzał się, że warto udostępnić też miejsce na płatną telewizję.

Orange spodziewa się, że pasmo może być przekazane operatorom najwcześniej w latach 2016-2017.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama