Reklama

Coraz więcej polskich aplikacji na smartfony

Polacy są trzecią na świecie siłą wśród twórców programów na system Windows Phone. Dobrze sobie radzą również na Androidzie i iOS

Publikacja: 07.02.2012 07:46

Nokia Lumia 800 z Windows Phone 7.5

Nokia Lumia 800 z Windows Phone 7.5

Foto: Nokia

Smartfona od zwykłej komórki różni m.in. to, że można na nim instalować dodatkowe aplikacje, które zamieniają telefon w konsolę do gier czy mobilną listę zakupów. Nasi programiści stworzyli ponad 3200 tego typu aplikacji na system Windows Phone, piątą platformę na rynku smartfonów. Dla największych na rynku systemów, Androida (Google) oraz iOS-a (Apple), powstało po około 700 programów made in Poland.

– Polscy deweloperzy są otwarci na nowe technologie i wchodzące na rynek systemy operacyjne wspierają jako jedni z pierwszych na świecie – mówi Tomasz Witt, prezes firmy Norbsoft tworzącej aplikacje mobilne. – Najpopularniejszymi u nas systemami są iOS i Android, przy czym ten ostatni zyskał zdecydowaną przewagę w naszym kraju, bo pozwala na programowanie z każdego typu komputera, a i zakup samego smartfona z tym systemem jest niezbyt kosztowny.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama